WhistleB´s visselblåsartjänst är nu tillgänglig på Microsoft Azure Marketplace

WhistleB´s visselblåsartjänst drar nytta av säkerheten, tillgängligheten och skalbarheten i Microsoft Azure för att hjälpa kunder över hela världen att hantera rapportering om missförhållanden på ett pålitligt, effektivt och korrekt sätt.

IdaglanseradeWhistleB sin nya visselblåsartjänst på Microsoft Azure Marketplace, en webbportal som erbjuder för applikationer och tjänster i framkant. Företag, myndigheter och organisationer världen över kan nu dra nytta av skalbarheten, den höga tillgängligheten och säkerheten i Microsoft Azure, så att medarbetare och andra intressenter kan larma om oetisk affärsverksamhet som korruption, diskriminering, trakasserier eller miljöhot. WhistleB´s visselblåsartjänst möjliggör anonym rapportering och dialog med en anonym visselblåsare. Tjänsten gör det även möjligt att följa upp ärenden på ett strukturerat och konfidentiellt sätt som skyddar oskyldiga, undviker missförstånd och minskar risken för ett skadat anseende.

– Företagens styrelse och ledning söker med ljus och lykta efter ett sätt att kunna erbjuda en säker kanal där medarbetarna kan göra sin röst hörd. Men att larma om trakasserier och andra oetiska affärsverksamheter är inte lätt – ofta på grund av rädsla för konsekvenser eller att inte bli tagen på allvar. Personen som larmar måste därför kunna vara, och förbli, anonym. Genom att utveckla och tillhandahålla vår tjänst med Microsoft Azure kan vi skydda både visselblåsarens anonymitet och kundens data, förklarar Gunilla Hadders, en av WhistleB´s grundare.

Visselblåsartjänsten följer de nationella regelverken för dataskydd, inklusive Dataskyddsförordningen (GDPR).

– Via Microsoft Azure Marketplace kan kunder världen över hitta, köpa och sprida en tillförlitlig tjänst som är certifierad och optimerad för Microsoft Azure. Vi är glada över att välkomna WhistleB´s tjänst till Azures växande ekosystem, säger Sajan Parihar, VD, Microsoft Azure Platform på Microsoft Corp.

Microsoft Azure Marketplace är en webbbaserad plattform för att köpa och sälja Software-as-a-Service-applikationer (SaaS) och digitala lösningar av högsta klass. På Microsoft Azure kan företag hitta leverantörer av innovativa och molnbaserade lösningar, klara för användning.

WhistleB’s visselblåsartjänst vänder sig till verksamheter som vill undvika och minimera affärsrisker samt understryka sin vilja att vara transparenta och ha en hög etisk standard. Visselblåsning är ett effektivt sätt att arbeta preventivt och minska risken för att oegentligheter uppstår.

I WhistleB´s kundundersökning från 2018 beskriver tre av våra kunder fördelarna med visselblåsartjänsten så här:

“Vi blir ett skickligare och mer transparent företag.”

“Det ger ökad intern kontroll och minimering av risker.”

“En extern, anonym källa gör tröskeln till att larma låg och visselblåsaren trygg.”

WhistleB erbjuder en digital visselblåsartjänst, komplett och med en marknadsledande säkerhet. Vi är ett kundorienterat, snabbväxande företag. Vår visselblåsartjänst används idag i mer än 150 länder. Kunderna finns inom många olika branscher, exempelvis bank och finans, handel, tillverkning, service, infrastruktur, media, offentlig verksamhet och myndighet.

En kostnadsfri demoversion av visselblåsartjänsten finns tillgänglig Microsoft AppSource.

Besök https://whistleb.com/whistleblowing-system för att läsa mer om WhistleB´s visselblåsartjänster.

WhistleB:s visselblåsartjänst vänder sig till verksamheter som vill förebygga och minimera verksamhetsrisker, som vill signalera att de tar ansvar.

WhistleB erbjuder en digital visselblåsartjänst med marknadsledande säkerhet. Vi är ett kundorienterat och snabbväxande företag. WhistleB:s visselblåsartjänst används i mer än 150 länder och våra kunder verkar inom flera sektorer, bland annat bank och finans, handel, produktion, tjänster, infrastruktur, media, myndigheter och NGOs.