Spendrups Bryggeri AB

White Claw Hard Seltzer ökar – lanserar ny mangosmak i Sverige

Dela
Efter en lyckad lansering under 2021 där Spendrups introducerade White Claw Hard Seltzer Lime på den svenska marknaden är det nu dags för ytterligare en smak: Mango. Kategorin hard seltzer, som är dryck av kolsyrat vatten, alkohol och en smaksättare, växer stadigt över hela världen. White Claw Hard Seltzer är den globala marknadsledaren. Ett globalt fenomen som dominerat sociala medier och nästan fått kultstatus i en målgrupp som värdesätter en aktiv livsstil. Lanseringen i Sverige mottogs väl och White Claw är idag nummer ett av internationella hard seltzers på Systembolaget. Inför en sommar utan restriktioner laddar Spendrups och White Claw nu upp för att möta efterfrågan från krogar såväl som konsumenter.

- När fler tvingades stanna hemma under pandemin, såg vi en ökning av en redan stark trend, där konsumenten allt oftare väljer drycker med lägre alkoholhalt men som inte vill kompromissa med smaken. Med White Claw Hard Seltzer prickade vi rätt i målgruppen. Under året har det varit många som hört av sig till oss med frågor om fler smaker vilket gör det extra kul att nu kunna erbjuda White Claw Hard Seltzer Mango på den svenska marknaden, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken på Spendrups.  

För den lena smakprofilens skull destilleras spriten tre gånger. Sedan tillsätts kolsyrat källvatten och naturliga smaker, i detta fall mango. Slutresultatet blir en uppfriskande glutenfri dryck med bara 95 kalorier, 2g socker, 2g kolhydrater, 0 gram fett och en alkoholhalt på 4,5 procent per 330ml. En dryck som möter efterfrågan från målgrupper som värdesätter möjligheterna till en aktiv livsstil utan kompromisser. White Claw Hard Seltzer tar position i en växande kategori på den svenska marknaden där lägre alkoholhalt spelar en allt viktig roll för konsumenten. 

Så smakar White Claw Hard Seltzer Mango: 
White Claw Hard Seltzer Mango är en sommartropiskt lätt och bubblig dryck med fräscha uppfriskande toner av mango. Den avnjuts med fördel väl kyld som den är, direkt ur den ikoniska burken. 

White Claw Hard Seltzer Mango är tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment (nr 55999) från och med 1 mars 2022. Pris 24:90 kr. Produkten kommer även att finnas tillgänglig i barer och restauranger runt om i landet. 

Om White Claw
White Claw startades av det irländska företaget Mark Anthony Brands International och hämtar sin inspiration från legenden om den vita vågen ”The White Claw wave”. Vågen som uppstår när tre vågtoppar slås samman och skapar ett ögonblick av fullständig uppfriskning. Läs mer på White Claws hemsida.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye