Widmark sänder från UKK - premiär för ny musik

Tvåfaldige grammisvinnaren Anders Widmark är tillbaka med nytt band och ny musik: Hear me talkin’!

Möt den tvåfaldige Grammisvinnaren Anders Widmark i unik premiärspelning,  inspelad på UKK. Widmark presenterar sin nya grupp och bjuder på musik från nya skivan "Hear med takin'" i en snyggt producerad konsert.

–  Jag har jobbat med musik i hela mitt liv och detta projekt speglar bäst hittills vem jag är som artist idag, säger Anders Widmark.

Medverkande:
Anders Widmark – piano och sång
Tobias Grenholm – bas
Simon Liljeblad – trummor

Fredag 29 maj, sändningen startar: 19.00 (170 kr)

Trailer: https://anderswidmark.streamingbolaget.se/play/broadcast/1262704397951963136

Biljetter och länk till stream: https://anderswidmark.streamingbolaget.se/play

Uppsala Konsert & Kongress, UKK, har sedan invigningen 2007 blivit en av nordens mest omtalade, uppskattade och framgångsrika mötesplatser för kultur och näringsliv. Här genomförs årligen hundratals kulturevenemang, konferenser, möten, föreläsningar, mässor och utställningar. UKK är ett 14 000 kvadratmeter stort allkonsthus, beläget mitt i en snabbt växande storstad. Husets ledstjärna är att, med ett utbud som präglas av mångfald och hög kvalitet, välkomna alla.

#uppsalakonsertkongress är en del av Uppsala kommun