Wiktoria och Kalle Moraeus i BingoLotto

Månadsfinal i BingoLotto innebär högtflygande vinster, sprakande utlottningar och strålande artister! Så även på söndag. Kalle Moraeus och bandet Hej Kalle gästar Ingvar och dessutom uppträder Wiktoria.

Kalle Moraeus, Hej Kalle och Wiktoria

1984 blev Kalle Moraeus svensk mästare i luftgitarr. Idag är han dock mest känd som medlem i Orsa spelmän och Benny Anderssons Orkester – och rockbandet Hej Kalle, förstås,  2006 belönades Moraeus med Povel Ramels Karamelodiktstipendium. Han vann Körslaget 2010 och sedan 2011 har han lett det egna TV-programmet Moraeus med mera.

Som det inte vore nog agerade Moraeus julvärd på SVT 2011 och under åren 2013-2017 var han programledare för TV-programmet Så ska det låta. På söndag kröner han meritlistan med ett besök i BingoLotto, tillsammans med sitt rockband Hej Kalle.

Vi får även chansen att på nytt njuta av den svenska sångerskan Wiktorias ljuva stämma uppå BingoLottos scen. Wiktoria som har deltagit i den svenska Melodifestivalen vid två tillfällen och bl.a. gör rösten till huvudkaraktärens i filmen Vaiana. Just nu är hon aktuell med sin nya julsingel som vi dessutom får höra under Uppesittarkvällen.

Ingvar Oldsberg och Mattias Bylund

Och när det handlar om BingoLotto lottar vi givetvis även ut fabriksfärska bilar, fantastiska resor till solen och drömlika kontantsummor. Klaviaturkung är som vanligt, flygelfenomenet Mattias Bylund och som bingo-Bamse ser vi, precis som vanligt – den evigt unge Ingvar Oldsberg.

Allt överskott från försäljningen av bingolotter går direkt till det svenska föreningslivet. Läs mer här.

BingoLotto – Söndag 26 november kl. 18 i TV4.

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.