Wiktoria och Kalle Moraeus i BingoLotto

Månadsfinal i BingoLotto innebär högtflygande vinster, sprakande utlottningar och strålande artister! Så även på söndag. Kalle Moraeus och bandet Hej Kalle gästar Ingvar och dessutom uppträder Wiktoria.

Kalle Moraeus, Hej Kalle och Wiktoria

1984 blev Kalle Moraeus svensk mästare i luftgitarr. Idag är han dock mest känd som medlem i Orsa spelmän och Benny Anderssons Orkester – och rockbandet Hej Kalle, förstås,  2006 belönades Moraeus med Povel Ramels Karamelodiktstipendium. Han vann Körslaget 2010 och sedan 2011 har han lett det egna TV-programmet Moraeus med mera.

Som det inte vore nog agerade Moraeus julvärd på SVT 2011 och under åren 2013-2017 var han programledare för TV-programmet Så ska det låta. På söndag kröner han meritlistan med ett besök i BingoLotto, tillsammans med sitt rockband Hej Kalle.

Vi får även chansen att på nytt njuta av den svenska sångerskan Wiktorias ljuva stämma uppå BingoLottos scen. Wiktoria som har deltagit i den svenska Melodifestivalen vid två tillfällen och bl.a. gör rösten till huvudkaraktärens i filmen Vaiana. Just nu är hon aktuell med sin nya julsingel som vi dessutom får höra under Uppesittarkvällen.

Ingvar Oldsberg och Mattias Bylund

Och när det handlar om BingoLotto lottar vi givetvis även ut fabriksfärska bilar, fantastiska resor till solen och drömlika kontantsummor. Klaviaturkung är som vanligt, flygelfenomenet Mattias Bylund och som bingo-Bamse ser vi, precis som vanligt – den evigt unge Ingvar Oldsberg.

Allt överskott från försäljningen av bingolotter går direkt till det svenska föreningslivet. Läs mer här.

BingoLotto – Söndag 26 november kl. 18 i TV4.

Oldsberg, Hellberg och Sjödin leder kändistät galaquiz18.10.2017 09:00Pressmeddelande

Höstens stora tv-händelse är här – BingoLottos ”Miljonkampen” söndag 22 oktober. I Miljonkampen tävlar Artistlaget mot Idrottslaget till förmån för sex av våra livsviktiga organisationer. I de tävlande lagen återfinns namnkunniga kämpar som Hasse Andersson, Markoolio och Helen Alfredsson. På scen uppträder Robin Bengtsson och Jill Johnsson. Programledare är Ingvar Oldsberg i par med Agneta Sjödin och som domare ser vi Björn Hellberg.