Wipro utser Pierre Bruno som CEO för Europa och stärker sitt åtagande i regionen

Wipro Limited (NYSE:WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), ett ledande globalt tjänsteföretag inom IT-, konsult- och affärsprocesser, tillkännagav idag att man utsett Pierre Bruno som CEO för Europa.

I sin nya roll kommer Bruno att leda Wipros verksamhet i sex olika regioner i Europa. Tillkännagivandet är ett stort steg i företagets fortsatta investeringar och fokus på den europeiska marknaden och det momentum som Wipro byggt upp i regionen under de senaste åren.

”Pierre har över 25 års erfarenhet inom IT-infrastruktur och tjänstesektorn, och har tidigare lett företag inom sektorer med kraftig tillväxt och transformation. Med sin erfarenhet av att etablera stora team har han de bästa möjliga kvalifikationerna för att främja Wipros tillväxt i Europa”, sade Thierry Delaporte, VD, Wipro Limited.

”Det är en mycket spännande möjlighet att få leda Wipros verksamhet på den europeiska marknaden med dess enorma tillväxtpotential. Jag ser fram emot att utöka våra åtaganden hos våra europeiska kunder och bistå dem i den digitala transormationen av deras affärsverksamheter”, sade Pierre Bruno, verkställande direktör, Europa.

Bruno kommer närmast från DXC Technology där han var Vice President och Verkställande Direktör för Sydeuropa med ansvar för alla verksamheter, inklusive konsultverksamhet, integration, applikation, cloud och cybersecurity. Bruno har också arbetat för Dell i 14 år i olika roller i Asien och Stillahavsområdet, Japan och Europa, Mellanöstern och Afrika. Han spelade en avgörande roll i Dells övergång från att sälja hårdvara till att bli en viktig aktör inom infrastrukturlösningar.

Bruno har en MBA med inriktning på marknadsföring och ekonometri från HEC Paris. Han har också en kandidatexamen i bioteknik.

Wipros åtagande i Europa

Wipro har en närvaro i sex regioner i Europa, inklusive Storbritannien och Irland, Tyskland, Schweiz, de nordiska länderna, Benelux och Sydeuropa, samt tre närliggande leveranscentra och en rad nyckelkunder inom flera olika industrier där Wipro bistår dem i deras transformation och expansion.

Några av våra senaste vunna affärer inkluderar:

• En omfattande strategisk digital och IT-partnerskapsaffär med Metro AG, en ledande global grossist.
  • Ett avtal med finska Fortum, ett ledande företag inom ren energi, för att förvalta deras applikationsportfölj samt tillhandahålla tjänsteintegration.
  • Ett globalt flerårsavtal för tekniska fordonstjänster med italienska biljätten Marelli.
  • Samarbete med Telefónica Germany / O2 och dess ekosystem för att transformera Business Support System (BSS) och tillhörande kvalitetssäkring i syfte att erbjuda en kundupplevelse av hög kvalité och tillväxt i B2B-segmentet.
  • En strategisk och flerårig modernisering av infrastruktur och digital transformation för det tyska energibolaget E.ON.

Om Wipro Limited

Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO) är ett ledande tjänsteföretag inom IT-, konsult- och affärsprocesser. Vi tar till vara de möjligheter som skapas av kognitiv databehandling, hyperautomatisering, robotteknik, molntjänster, dataanalys och ny teknik för att hjälpa våra kunder att anpassa sig till den digitala världen och bli framgångsrika med en internationellt erkänd, omfattande tjänsteportfölj, och med en organisation som prioriterar hållbarhet och som är en stöttepelare i samhället. Wipro har mer än 190 000 engagerade medarbetare och kunder på sex kontinenter. Tillsammans lägger vi grunden för en bättre framtid och når nya djärva mål.

Forward-Looking Statements

The forward-looking statements contained herein represent Wipro’s beliefs regarding future events, many of which are by their nature, inherently uncertain and outside Wipro’s control. Such statements include, but are not limited to, statements regarding Wipro’s growth prospects, its future financial operating results, and its plans, expectations and intentions. Wipro cautions readers that the forward-looking statements contained herein are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from the results anticipated by such statements. Such risks and uncertainties include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding fluctuations in our earnings, revenue and profits, our ability to generate and manage growth, complete proposed corporate actions, intense competition in IT services, our ability to maintain our cost advantage, wage increases in India, our ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration, restrictions on immigration, our ability to manage our international operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions in telecommunication networks, our ability to successfully complete and integrate potential acquisitions, liability for damages on our service contracts, the success of the companies in which we make strategic investments, withdrawal of fiscal governmental incentives, political instability, war, legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions affecting our business and industry. The conditions caused by the COVID-19 pandemic could decrease technology spending, adversely affect demand for our products, affect the rate of customer spending and could adversely affect our customers’ ability or willingness to purchase our offerings, delay prospective customers’ purchasing decisions, adversely impact our ability to provide on-site consulting services and our inability to deliver our customers or delay the provisioning of our offerings, all of which could adversely affect our future sales, operating results and overall financial performance. Our operations may also be negatively affected by a range of external factors related to the COVID-19 pandemic that are not within our control. Additional risks that could affect our future operating results are more fully described in our filings with the United States Securities and Exchange Commission, including, but not limited to, Annual Reports on Form 20-F. These filings are available at www.sec.gov. We may, from time to time, make additional written and oral forward-looking statements, including statements contained in the company’s filings with the Securities and Exchange Commission and our reports to shareholders. We do not undertake to update any forward-looking statement that may be made from time to time by us or on our behalf.

Forward-Looking Statements

Mediakontakt:
Suzanna Abarca
Wipro Limited
suzanna.abarca@wipro.com

LEO Pharma Presents Long-Term Safety and Efficacy Data for Tralokinumab in Adults With Moderate-to-Severe Atopic Dermatitis at AAD VMX 202123.4.2021 16:05:00 CEST | Press release

LEO Pharma A/S, a global leader in medical dermatology, today announced results on the long-term safety and efficacy profile of tralokinumab in adult patients with moderate-to-severe atopic dermatitis. Results were shared as an oral presentation during the American Academy of Dermatology Virtual Meeting Experience (AAD VMX) 2021. Tralokinumab is a high affinity, human monoclonal antibody that specifically binds to and inhibits the IL-13 cytokine, a key driver of atopic dermatitis signs and symptoms.2,3 It is an investigational therapy in clinical development, and its safety and efficacy are currently being evaluated by regulatory authorities. The interim analysis at 56 weeks in the ECZTEND trial (NCT03587805) showed tralokinumab 300 mg every other week plus optional topical corticosteroids (TCS) demonstrated long-term improvements in itch, sleep, and in atopic dermatitis signs and symptoms.1 Patients who had enrolled in pivotal Phase 3 trials ECZTRA 1 and 2 who continued into ECZTEND w

Merck Announces New Data Strengthening Evidence for Continued Safe and Effective MAVENCLAD ® Use During the COVID-19 Pandemic23.4.2021 15:11:00 CEST | Press release

Not intended for UK and U.S. based media Merck, a leading science and technology company, today announced a new analysis from the MAGNIFY-MS sub-study showing a specific immune repopulation pattern in patients with relapsing multiple sclerosis (RMS) treated with MAVENCLAD® (cladribine tablets), which may contribute to their ability to fight infections and develop protective antibodies from vaccines. The data were presented at the 2021 American Academy of Neurology (AAN) Annual Meeting that was held virtually 17-22 April 2021. In the MAGNIFY-MS study, reduction of memory B cells occurred as early as one month after MAVENCLAD initiation with lowest levels sustained for up to 12 months, while naïve B cells, which are typically required for the generation of antibody responses following vaccination, began recovering immediately. Previously shared data from MAGNIFY-MS indicated that patients receiving MAVENCLAD are able to mount responses to influenza and varicella zoster vaccines, irrespec

Xsolla Offers Exit Strategies to Game Studios for Exit Advising and Planning23.4.2021 15:00:00 CEST | Press release

Xsolla, the video game commerce company powered by its Transaction Engine and Business Engine to help developers and publishers market, sell, connect and optimize their games globally, has announced Xsolla Exit Strategies. The new service will connect development studios with financial and transaction advisors, guiding them through the process of selling their game property or studio, from due diligence preparation to exiting. The unveil of Xsolla Exit Strategies comes full circle from Xsolla Funding Club, launched March 2019, which provides matchmaking between vetted game projects and qualified investors. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210423005013/en/ Let Xsolla Exit Strategies match you with a financial and transaction advisor to help meet your exit goals. (Graphic: Business Wire) The gaming industry continues to flourish as demand is high for strategic partnerships and acquisitions for both game companies

Wipro Achieves Google Cloud Partner Specialization in Application Development23.4.2021 14:33:00 CEST | Press release