​Wollter och Elisa i BingoLotto

Elisa Lindström och Christopher Wollter

Sångerskan Elisa Lindström och skådespelaren Christopher Wollter spelar i höst huvudrollerna i The Sound of Music på Nöjesteatern i Malmö och gästar BingoLotto på söndag. Dessutom får vi besök av Ferry Svan, nybliven juniorvärldsmästare i timbersports, tillika son till Gunde Svan.

Sound of Music och Ferry Svan

Elisa Lindström är till vardags sångerska dansbandet Elisa's och 2016 dansade hon hela vägen fram till finalen i Let's Dance – och vann. Skådespelaren Christopher Wollter har bl.a. haft roller på Dramaten och Lorensbergsteatern och har setts i TV-serier och filmer som Maria Wern och Anna Odells Guldbaggevinnande Återträffen. I höst står de båda på Nöjesteaterns scen i Malmö för att framföra klassikern Sound of Music. På söndag berättar de om det stundande äventyret i BingoLotto.

Gunde Svans son Ferry, 21, satsar på att bli bäst i världen i timbersport, sporten där man med yxa och såg ska ta sig igenom vedblock. Han har redan vunnit både nordiska mästerskapen och JVM. På söndag gästar han BingoLotto.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 11 juni kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.