Workforce Logiq utnämnda till Marknadsledare av Ardent Partners 2020 VMS Technology Advisor Rankings

Workforce Logiq har rankats som “marknadsledare” i Ardent Partners VMS Technology Advisor 2020. Workforce Logiq har utvärderats mot sju VMS-leverantörer, inklusive tre av de största i branschen. De får utmärkelsen för sina prognosfunktioner, sin progressiva funktionalitet för personalstyrning, sitt engagemang för direktinköp och den övergripande användarvänligheten i plattformen.

Workforce Logiqs VMS-funktioner som utgör en del av den integrerade MSP-lösningen (Managed Service Provider), rankas högt för Solution Strength. Det är en bedömning av förmågan att stödja inköp av konsulthjälp med rekvisitionshantering, hantering av kandidatprofiler arbetsbeskrivningar och support för upphandling av tjänster. Företaget rankades också högt för Provider Strength, alltså en samlad bedömning av tjänster, global närvaro, produktutbud, arbetsberedskap, total arbetsstyrka och kundreferenser.

"Under de senaste två åren har Workforce Logiq genomgått en stor förvandling från MSP- och VMS-lösningar till en leverantör av innovativa, AI-drivna personalstyrningsfunktioner och tjänster", säger Christopher J. Dwyer, vice president FoU på Ardent Partners. "Företagets engagemang för direkt inköp av konsulthjälp och fokus på nya och innovativa lösningar för personalstyrning har bidragit till dess ställning som marknadsledare."

VMS Technology Advisor 2020 är utformad för att hjälpa HR- och upphandlingschefer att hitta rätt bland alla VMS-lösningar. Ardent Partners utvärderade VMS-leverantörer utifrån VMS-funktionalitet, övergripande användarupplevelse, arbetsbeskrivning, upphandling av tjänster, planering av arbetskraft, arbetskraftsanalys, produkter och global närvaro.

Workforce Logiq skiljer sig från konkurrenterna på viktiga områden:

• AI, maskininlärning och trendanalys: Workforce Logiqs prognosskapande intelligens ger användarna vägledning och en stark funktion för framtagande av kandidatprofiler.
  • Sömlös användarupplevelse: Workforce Logiqs VMS-verktyg ger tydliga navigeringsvägar och hjälper användaren med integrerade "live learning" -funktioner.
  • Direkt sourcing: Tack vare Workforce Logiqs förvärv av ENGAGE Talent, hjälper systemet med att identifiera och rekrytera kandidater som troligen är öppna för att byta jobb och sända dem relevanta meddelanden - allt drivet av patentsökta AI-analysflöden.

"För att kunna konkurrera om talangerna behöver dagens arbetsgivare en AI-baserad hjälp för att fatta snabba och kloka beslut", säger Workforce Logiqs VD Jim Burke. "Som Ardent Partners marknadsledare kommer Workforce Logiq fortsätta att förändra hur våra kunder hittar och bibehåller den personal de behöver."

För mer information om hur Workforce Logiq hjälper organisationer att attrahera rätt personal, läs mer på: www.workforcelogiq.com.

Om Workforce Logiq

Workfore Logiq, en global leverantör av AI-drivna teknologier, arbetskraftsdata och tjänster till stora bolag, hjälper organisationer att attrahera och behålla den kompetens som behövs för att de ska växa. Bolaget har kunder i över 50 länder och erbjuder rådgivning, realtidsanalys, förutsägande analys och andra patenterade, prisvinnande, teknologier. Workforce Logiqs globala lösningar för kompetensförsörjning hjälper kunder med alla program för att attrahera kompetens och behålla personal, inklusive heltidanställda, konsulter och frilanspersonal. Workforce Logiq ägs av The Carlyle Group och hjälper kunder att uppnå bättre finansiell kontroll samt kontroll över arbetsledning och utförande relaterat till deras kompetensförsörjning. Idag har bolaget över 1000 experter inom arbetsledning som hanterar 8000 kunder och 3 miljarder dollar i globala utgifter. Huvudkontoret finns i Orlando, Florida, och det europeiska huvudkontoret finns i Stockholm. Workforce Logiq portföljbolag inkluderar AI-bolaget ENGAGE Talent, lönehanteringsbolaget LOKI Systems och bakgrundskontroll-bolaget Quick Search. Besök http://www.workforcelogiq.com för mer information, följ oss på Twitter via @WorkforceLogiq eller läs mer på vår LinkedIn-sida.

Om Ardent Partners

Ardent Partners är ett undersöknings- och rådgivningsbolag som fokuserar på att definiera och vidareutveckla inköps- och finansstrategier för att uppnå resultat som är best-in-class. Sedan 2010 har Ardent Partners arbetat med inköp, fintech och lösningar inom arbetsledning. De har även producerat undersökningsresultat som hjälper beslutsfattare att förstå det tekniska landskapet och välja de bästa alternativen. Besök www.ardentpartners.com för mer information.

Abigail Holmes
Corporate Ink for Workforce Logiq
workforcelogiq@corporateink.com
617.969.9192