World Wide Padel AB

World Wide Padel förvärvar 25 procent av Hey Padel genom en nyemission.

– Förutom att vi har träffat ett gäng som brinner lika mycket för padel som vi själva gör, så ser vi även flera viktiga fördelar och synergier med affären, berättar Johan Hansson CEO på World Wide Padel.

Hey Padels produktmix kommer att bli ytterligare en framgångsfaktor för våra kunder, som nu erbjuds en helhetslösning  från skiss till öppning. Konkret betyder det då, att Hey Padel i ett tidigt skede av försäljningsprocessen erbjuder våra kunder t.ex. en shoplösning innehållande hyrracket, racket och kläder med mera. Genom detta kan hallens ägare  göra vad de  gör bäst, dvs driva padelhall. Och så löser Hey Padel shopen. Vi vet också att hallarna skriker efter en eventpartner som kan få det att spraka i hallen med clinics, träningar och tävlingar, vilket Hey Padel är experter på.

Robert Åberg, CEO på Hey Padel om emissionen, -Vi har haft ett superår med spanska premiummärket Cartri, som vi äger licensen för att distribuera i Sverige, Norge, Finland samt Island. Genom att få in World Wide Padel i bolaget, ges möjligheter att träffa kunderna i ett tidigare skede samt utveckla alla ben inom Hey Padel. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan skapa något riktigt bra, som ger eko i padelsverige.

Johan Hansson flikar in för ett avslutande konstaterande – Nu gasar vi!

World Wide Padel AB

+46 0 76-880 00 18http://worldwidepadel.com

World Wide Padel säljer och installerar padelbanor i premiumsegmentet över hela Norden. Bolaget startade 2015, det ägs och drivs av grundarna. Förutom försäljning och installation driver vi sedan 2020 även egna anläggningar genom Padelklubben. Vi säljer även en helt unik flytande padelbana under varumärket Flodel™, som byggs i samarbete med flytbryggstillverkaren Pontech.

Under 2021 räknar vi med att sälja över 400 banor i Norden. World Wide Padel har även ett bolag Kina med kontor och padelcenter i Shanghai

Följ World Wide Padel AB

Senaste pressmeddelandena från World Wide Padel AB