WSP tecknar ramavtal med Vattenfall avseende tekniska konsulttjänster

WSP har tecknat ett nytt ramavtal med Vattenfall gällande tekniska konsulttjänster. Avtalstiden är tre år och omfattar konsulttjänster inom stora delar av WSPs tjänsteutbud.

Vi är mycket stolta och glada att vi fått förnyat förtroende av Vattenfall. Det är ett bevis på att vi levererar enligt deras högt ställda förväntningar. Energisystemet står just nu inför en rad spännande investeringar och utmaningar för att framtidssäkra samhället och där kan vi använda både vår lokala och globala kompetens inom samarbetet, säger Christoffer Hultkrantz, avdelningschef på WSP.

Ramavtalet som löper under perioden 2021-01-01 till 2023-12-31 omfattar flera av Vattenfalls verksamhetsområden.

WSP är ett av världens ledande konsultbolag och rådgivare inom samhällsutveckling. Vi utvecklar allt ifrån städer och transportsystem till vattenförsörjning och höga hus. Med 50 000 medarbetare i över 40 länder samlar vi experter inom analys och teknik, för att framtidssäkra världen. I Sverige har vi omkring 4 200 medarbetare.

Information om sättningar i marken blir tillgänglig via ny karttjänst27.5.2021 13:06:21 CEST | Pressmeddelande

Var och hur mycket marken sätter sig är viktig information för aktörer inom fastighet, VA, el och annan infrastruktur. Nu lanserar WSP en helt ny webbtjänst med unika mätdata som visar hur marken förändrats över tid. Webbtjänsten ersätter inte fysisk mätning av markens små rörelser, men är ett mer yttäckande komplement till aktörer som behöver skaffa sig en bild av läget. Tjänsten täcker Sverige från Norra Uppland och söderut.