WSP tecknar ramavtal med Vattenfall avseende tekniska konsulttjänster

WSP har tecknat ett nytt ramavtal med Vattenfall gällande tekniska konsulttjänster. Avtalstiden är tre år och omfattar konsulttjänster inom stora delar av WSPs tjänsteutbud.

Vi är mycket stolta och glada att vi fått förnyat förtroende av Vattenfall. Det är ett bevis på att vi levererar enligt deras högt ställda förväntningar. Energisystemet står just nu inför en rad spännande investeringar och utmaningar för att framtidssäkra samhället och där kan vi använda både vår lokala och globala kompetens inom samarbetet, säger Christoffer Hultkrantz, avdelningschef på WSP.

Ramavtalet som löper under perioden 2021-01-01 till 2023-12-31 omfattar flera av Vattenfalls verksamhetsområden.

Så utmanas Sveriges elsystem enligt ny kartläggning – skillnaderna i landet är stora22.2.2021 06:12:00 CET | Pressmeddelande

Fram till 2045 kommer Sveriges totala elanvändning att öka med mellan 40 och 60 procent. Mot bakgrund av detta har analys- och teknikkonsultföretaget WSP gjort en genomlysning av svenska kommuners förutsättningar. Resultatet visar att bristerna kring elförsörjningen kommer bli påtagliga på fler håll framöver. En rejäl ökning av vindkraft samt ny teknik för lagring väntas bli lösningen, men först behöver ansvarsfrågan redas ut, menar WSP.