WSP tillsätter ny marknads- och kommunikationschef

Helena Strandlund Selander är sedan juni ny marknads- och kommunikationschef för WSP Sverige och Norden. Helena har bland annat haft flera kommunikations- och ledarroller inom Volvokoncernen men kommer närmast från en roll som kommunikationschef på Sandvik Machining Solutions.

Helena Strandlund Selander. Bilden får användas fritt i samband med denna artikel. Foto: WSP

WSP är en av de största aktörerna i teknikkonsultbranschen i Sverige och i Norden, och globalt har bolaget växt kraftigt de senaste åren. Nu samlar WSP kompetenserna inom kommunikation på en nordisk nivå genom att tillsätta Helena Strandlund Selander.

– Jag är glad att kunna presentera Helena som ny marknads- och kommunikationschef på WSP. Med Helenas bakgrund och breda erfarenhet från internationella och komplexa bolag kommer vi kunna ta nästa steg i att utveckla och stärka varumärket ytterligare. Till exempel genom att ta vara på vår nordiska, men också globala styrka och kompetens, säger Anna-Lena Öberg Högsta, vd för WSP Sverige och Norden.

– WSP är på en väldigt spännande utvecklingsresa. Hela affärsidén genomsyras av en mycket stark hållbarhetsagenda som också är inbyggd i affären. Jag är imponerad av den gedigna kunskap som finns inom WSP och den otroligt snabba tillväxtresa som gjorts de senaste åren. Jag ser fram emot att tillsammans med mitt team och kollegorna inom WSP utveckla vår kommunikation och stärka bilden av WSPs kapacitet, säger Helena Strandlund Selander.

Helena började sin tjänst i juni och ingår i både den svenska och den nordiska ledningsgruppen.

För mer information, vänligen kontakta;
Helena Strandlund Selander, marknads- och kommunikationschef WSP
Helena.strandlundselander@wsp.com

WSP är ett av världens ledande konsultbolag och rådgivare inom samhällsutveckling. Vi utvecklar allt ifrån städer och transportsystem till vattenförsörjning och höga hus. Med 55 000 medarbetare i över 40 länder samlar vi experter inom analys och teknik, för att framtidssäkra världen. I Sverige har vi omkring 4 200 medarbetare.

Sex av tio svenskar känner sig ensamma – vanligast bland unga vuxna och i storstäderna13.7.2022 07:35:00 CEST | Pressmeddelande

Semester och högtider är tillfällen då känslan av ensamhet ökar. Enligt en undersökning av analys- och teknikkonsultföretaget WSP känner sig sex av tio svenskar ensamma ibland eller ofta, ensamheten är mest utbredd i större städer. Under pandemin var den upplevda ensamheten i Sverige ännu högre samtidigt har fler insett vikten av gemensamma platser där vi kan ses och interagera.