Ylva Johansson och Elisabeth Svantesson möts i en debatt om jobben

Fredagen den 15 september kl. 14 kommer arbetsmarknads- och etableringsminister Ylva Johansson (S) och moderaternas vice ordförande och arbetsmarknadspolitiska talesperson Elisabeth Svantesson (M) mötas i en debatt om jobben och svensk arbetsmarknad på Malmö Högskola.

Jobbdebatten är en av flera som Socialdemokraterna och Moderaterna arrangerar tillsammans runt om i landet inför valet 2018. Media är välkomna att delta under debatten. För intervjuförfrågningar, kontakta respektive pressekreterare.

Kontakt:

Natalie Sial
Pressekreterare hos arbetsmarknads- och etableringsminister Ylva Johansson
natali.sial@regeringskansliet.se

Charlie Levin Forsberg
Pressekreterare hos Elisabeth Svantesson, arbetsmarknadspolitisk talesperson (m)
charlie.levin@riksdagen.se

Uppgörelsen om utskottsposterna klar26.9.2018 16:20Pressmeddelande

Presidieplatserna i riksdagsutskotten har idag fördelats efter en överenskommelse mellan Socialdemokraterna och Moderaterna. Socialdemokraterna tilldelades åtta ordförandeposter i utskotten och Moderaterna tilldelades sju ordförandeposter. Socialdemokraterna och Moderaterna har sedan fördelat posterna tillsammans med sina respektive samarbetspartier. Viceordförandeposterna tillföll enligt uppgörelsen den part som inte har ordförandeposterna. Därmed följs och vidareutvecklas den praxis som gällt under tidigare mandatperioder och regeringar. Ett antal poster som traditionellt sett tillfaller regeringssidan respektive oppositionen kommer att omfördelas efter regeringsbildningen. Det gäller finansutskottet, konstitutionsutskottet, utrikesutskottet, försvarsutskottet och EU-nämnden. Fördelningen inom det rödgröna blocket framgår enligt nedan: Ordförande arbetsmarknadsutskottet –Socialdemokraterna Ordförande civilutskottet – Miljöpartiet Vice ordförande finansutskottet – Socialdemokraterna O