ArlaArla

Yoggi flyttar ut ur kylskåpet för att sätta färg på hem och hus

I år fyller Yoggi 50 år, något som firas med en unik samarbetskollektion framtagen av Yoggi och Nordsjö. Med kollektionen vill Yoggi och Nordsjö, två varumärken som båda är mångåriga och omtyckta inslag i våra hem, uppmuntra till att våga tänka nytt och leva ut våra mest färgstarka färgdrömmar.

Det senaste året har vi spenderat mer tid hemma, något som märks tydligt både i inredningsvärlden och på våra matvanor. Ur den insikten föddes idén om att, i samband med 50-årsjubileumet 2021, hylla Sveriges godaste fruktyoghurt på ett alldeles särskilt sätt.

Drömmen om en kulörkollektion blev verklighet genom ett unikt samarbete mellan Yoggi och Nordsjö, som också har en lång historia av att sprida glädje och färg i våra hem.

"Vi på Nordsjö tycker att det här är ett väldigt kul samarbete, för vem har inte i dessa tider drömskt tittat ner i sin frukostskål och känt smaken av till exempel solmogna jordgubbar eller önskat att man var på en strand på Samoa? Nu har vi hittat ett sätt som förhoppningsvis kan göra den känslan lite mer permanent. Vi ser även en trend i att man vågar vara mer lekfull och personlig i sina färgval, för även om neutrala kulörer dominerar på våra väggar så ser vi ett ökat intresse för lite starkare och rena kulörer", säger Louise Forslund, Brand Manager på Nordsjö.

I kulörkollektionen ingår både färgstarka och mjuka kulörer baserade på några av de mest ikoniska Yoggismakerna från de senaste 50 åren. Samoa, Jordgubb, Rabarber, Blåbär och Vanilj har alla fått varsin stark huvudkulör som kompletteras med två lite snällare kulörer.

"I år blir året då Yoggi får flytta ut ur kylskåpet, för att på riktigt sätta färg på våra hem och hus. Vi har fått sprida glädje och god smak till svenska folket i 50 år och hoppas på att få göra det i minst 50 år till", säger Emma Barkström, Brand Manager för Yoggi.

Senare i vår kommer även en efterlängtad (ännu hemlig) Yoggismak att göra comeback i butik, självklart ackompanjerad av en egen härlig kulör framtagen av Nordsjös kulörexpert.

För mer information, kontakta:

Emma Barkström, Brand Manager Yoggi, emma.barkstrom@arlafoods.com, 076-877 32 08
Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö, louise.forslund@akzonobel.com, 073-396 49 67

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.

Arla bjuder in till hoppfyllt kosläpp14.4.2021 09:28:24 CEST | Pressmeddelande

Förra årets digitala kosläpp hade närmare 700 000 visningar. Den här coronavåren bjuder Arla ännu en gång på lite hopp och bjuder in hela Sverige till att bevittna när kossor skuttar ut på grönbete. Sändningen leds av duon Mia Parnevik och Hampus Hedström. Genom samarbeten med över 120 lokala bagerier kommer tittarna bjudas på 32 000 bullar som kan avnjutas framför det digitala kosläppet den 24 april.

Frasigt är Årets Smak 20216.4.2021 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu står det klart att Årets Smak 2021 är frasigt. Det avslöjades när Arla för tredje året i rad presenterade sin unika trendspaning som i år bland annat baseras på en analys av 20 000 Instagram-inlägg från kockar och konditorer världen över. Årets starkaste smaktrend, frasigt, är en uppskattad textur som har stor betydelse för smakupplevelsen då den ger kontrast till krämighet och gör att en rätt upplevs som komplett.