Svea Bank AB (publ)

Young E-business of the Year 2020: Här är vinnaren i årets entreprenörstävling för unga

Dela
Under oktober har ungdomar mellan 15 och 25 år satt sin entreprenöriella ådra på prov och presenterat sina e-handelsidéer för chansen att vinna ett stipendium i Sveas och Paysons tävling Young E-business of the Year. Tre finalister har utsetts och bland dem har årets vinnare korats: Gottlery.
Gottlerys vd och grundare Tilda Wissmar.
Gottlerys vd och grundare Tilda Wissmar.

Svea och Payson har för fjärde året i rad genomfört tävlingen Young E-business of the Year. Ungdomar från hela Sverige har under oktober haft möjligheten att delta i tävlingen genom att skicka in sina bästa e-handelsidéer för chansen att belönas med ett stipendium. Syftet är att uppmana till ungt entreprenörskap och väcka intresse för e-handel. Tre bidrag tog sig hela vägen till final, där slutligen Gottlery nu står som vinnare. Tilda Wissmar från Göteborg ligger bakom idén som grundar sig på att det ska vara möjligt för konsumenter att både njuta och leva på ett miljövänligt sätt. Gottlery tillverkar och säljer hållfasta och ätbara kexskedar.

– Det känns helt fantastiskt att Gottlery fått äran att vinna Young E-business of the Year! Det ska bli så roligt att fortsätta jobba för att inom kort kunna erbjuda kexskedar till privatpersoner i hela Sverige via vår hemsida. Vinsten i tävlingen kommer ekonomiskt hjälpa Gottlery att fortsätta jobba för en hållbar framtid – en sked i taget, säger Tilda Wissmar, vd och grundare av Gottlery.

– Stort tack till alla deltagare i årets tävling. Det är fantastiskt att se att Sverige har en sån otrolig potential när det gäller innovation, entreprenörskap och e-handel. Något som årets vinnare verkligen tagit fasta på. Gottlery är dessutom en nischad e-butik vilket ligger rätt i tiden och är något som gör att vi tror extra mycket på dem. Vi har från år till år sett hur den typen av upplägg borgar för snabb tillväxt och framgång hos e-handlare. Dessutom har Gottlery ett tydligt syfte där hållbarhet utgör grunden, vilket är helt rätt i en tid där vi behöver ställa om masskonsumtionen av engångsartiklar, säger Emma Lindgren, expert på digital konsumtion på Svea Ekonomi.

Vinnare och finalister: Young E-business of the Year 2020

Vinnare: Gottlery från Göteborg
Tävlingsdeltagare: Tilda Wissmar
Gottlery tillverkar och säljer ätbara, hållfasta och komposterbara kexskedar för att ersätta engångsartiklar. Skedarna finns i choklad och vaniljsmak och är veganska.

Finalist: Releaso från Göteborg
Tävlingsdeltagare: Axel Svensson
Releaso parar ihop personer som vill avsluta ett billeasingavtal med de som vill ta över ett leasingavtal med kortare avtalsperiod. På tjänsten kan vem som helst med ett leasingavtal lägga upp en annons.

Finalist: Clear Mind UF från Trollhättan
Tävlingsdeltagare: Natsha Kwansrithongman, Linnea Jensen, Alexandra Emanuelsson
Clear Mind är en app som syftar till att skapa bättre fokustillfällen med färre störningar från mobiltelefonen. I tjänsten kan man ställa in hur lång fokusperiod man vill ha och då gäller det att inte använda mobilen, användarna belönas genom ett gamification-system.

För ytterligare information, kontakta:
Emma Lindgren, expert på digital konsumtion och Head of PR, Svea
070-752 32 90
emma.lindgren@svea.com 

Nyckelord

Bilder

Gottlerys vd och grundare Tilda Wissmar.
Gottlerys vd och grundare Tilda Wissmar.
Ladda ned bild

Dokument

Om

Svea Bank AB (publ)
Svea Bank AB (publ)
Evenemangsgatan 31
169 81 Solna

Om Svea
Svea är en finansiell företagsgrupp med nästan 40 års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet. Med 2 000 anställda över hela Europa – från rådgivare och lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Läs mer på svea.com.

Följ Svea Bank AB (publ)

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Betalrapporten Payments in the Nordics från Svea visar: Varannan svensk föredrar självbetjäningskassa11.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Digitalisering, pandemin och e-handelns framfart har förändrat konsumenters vanor och beteenden. Nya krav ställs nu på betalsätten i fysisk butik. Närmare varannan svensk, 49 procent, uppger att de föredrar att betala i en självbetjäningskassa. Men trots rekordhög popularitet bland kunder erbjuder bara en bråkdel av fysisk handel självscanning som betalsätt.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye