Svea Bank AB (publ)

Young E-business of the Year 2022: Nu startar tävlingen för unga entreprenörer

Antalet e-butiker ökar ständigt och Sverige lyfts ofta fram som ett föregångsland för unga digitala entreprenörer. För att uppmuntra unga att starta e-handel har Svea Bank instiftat det årliga priset ”Young E-business of the Year”. Årets tävling startar den 12 september. Ungdomar mellan 15 och 25 år har då möjlighet att presentera sina e-handelsidéer för chansen att vinna 10 000 kronor.

Tävlingen Young E-business of the Year 2022 startar måndag den 12 september 2022 och avslutas fredag den 11 november 2022. Tävlingen anordnas nu för sjätte året i rad och syftar till att främja ungt entreprenörskap och få fler att starta egna e-butiker. Genom tävlingen hoppas Svea kunna bidra till utvecklingen av innovativa e-handelsidéer och väcka ett större intresse för e-handel bland unga. Några av tävlingens tidigare vinnare är bland annat Tilda Wissmar, vd och grundare av Gottlery samt Wilma Emanuelsson, entreprenören bakom företaget Ezteric och produkten iTrack Reading.

I tävlingen utses fem finalister och vinnaren belönas med ett stipendium på 10 000 kronor som ska hjälpa till att förverkliga e-handelsidén. För att tävla skickas affärsidén för e-handel till mejladressen svea@agency.se på max en A4-sida eller med ett filmklipp på max två minuter.

Så går tävlingen till:

1. Sammanfatta affärsidén för e-handel på max 1 A4-sida i PDF-format alternativt i ett filmklipp på max 2 minuter.

2. Skicka in ditt tävlingsbidrag och kontaktuppgifter till mejladressen svea@agency.se senast fredag den 11 november.

3. Besked om vilka som gått vidare till final i ”Young E-business of the Year 2022” meddelas under vecka 46.

Här hittar du tävlingsvillkoren till Young E-business of the Year 2022

Svea Bank AB (publ)

Svea Bank AB (publ) är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med 40 års erfarenhet av att hjälpa företag och privatpersoner med deras likviditet är Svea ett naturligt val när de behöver en finansieringspartner. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

Följ Svea Bank AB (publ)

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Svea Bank överklagar Finansinspektionens beslut14.7.2022 10:37:23 CEST | Pressmeddelande

Finansinspektionen (FI) meddelade den 22 juni att myndigheten ger Svea Bank en anmärkning för vissa brister i kreditprocessen för blancolån till konsumenter. Förutom en anmärkning, vilket är den lägre graden av sanktionsåtgärd, tilldelades Svea Bank en sanktionsavgift på 45 miljoner kronor. Svea Banks styrelse har beslutat att överklaga FI:s beslut för att få klarhet i rättsläget kring konsumentkreditlagens tillämpning.