Yrkesplugget tar över SFI i Uppsala kommun

Den 17:e mars i år gick AlphaCe i konkurs och med anledning av det har Yrkesplugget haft dialog med Uppsala kommun och konkursförvaltare om att ta över verksamheten.

Diskussionerna är nu avslutade vilket innebär att Yrkesplugget från och med den 14:e april tar över SFI-verksamheten. SFI Uppsala kommer att vara en egen enhet inom Yrkespluggets vuxenutbildning.

SFI Uppsala är en bra fungerande organisation med ca 500 elever och en personalstyrka på 24. Det är viktigt för elevernas skull att verksamheten fortsätter utan allt för stora störningar och därför erbjuds all befintlig personal anställning i Yrkesplugget.

Vi hälsar SFI Uppsala varmt välkommen till Yrkesplugget!

//Annelee Bergstrand
VD - Yrkesplugget

För mer information kontakta Annelee Bergstrand

Mail: annelee.bergstrand@yrkesplugget.se

Kvarnholmsvägen 56
131 31 Nacka

08 607 10 50http://www.yrkesplugget.se

Yrkesskola startar arbetsförmedling26.5.2020 15:52:05 CESTPressmeddelande

Arbetsförmedling är kanske ett för stort ord. Men i dessa Covid tider vill Yrkesplugget på något sätt stötta de företag där man utvecklat ett samarbetade gällande praktikplatser. Detta resulterade i webbplatsen "Träffpunkt Jobb". En plats där samarbetsföretag erhåller kostnadsfri annonsering i jakten på arbetskraft. Samtidigt blev det en plats där elever på skolan kunde lägga upp egna annonser, i sin jakt på ett arbete.

Motorbranschen & IF Metall certifierar Sveriges första friskola att bli Motorbranschcollege19.6.2018 15:21:29 CESTPressmeddelande