Yrkesplugget Uppsala välkomnar besökare.

Nu på torsdag den 4 februari håller Yrkesplugget Uppsala Öppet Hus. Vi välkomnar alla intresserade att besöka ett modernt Yrkesgymnasium i centrala Uppsala.

Yrkesplugget Uppsala är en modern skola med starkt fokus på IT samtidigt som vi endast utbildar inom Yrkesutbildningar. Vi var först i Uppsala med att bli Branschrekommenderade för vårt Bygg- och anläggningsprogram och vi har på kort tid vuxit till att bli Uppsalas största Fordon- och transportgymnasium. Vi har en hög andel elever som går direkt från skolan ut i anställning och mer än 90% av eleverna lämnar oss på studenten med examen. Vi jobbar med modern metodik kopplad till It, håller små klasser och verklighetsnära uppgifter i utbildningen.
Vi välkomnar allmänheten att besöka oss, se våra fina lokaler, träffa lärare och personal och lära sig mer om vad Yrkesprogrammen innebär 2016.
Datum: 4 februari
Tid: 16:00 - 19:00
Adress: Kungsgatan 66, Uppsala

Björn Wallqvist - Rektor Yrkesplugget Uppsala
E-post: bjorn.wallqvist@yrkesplugget.se

Annelee Bergstrand - Rektor Yrkesplugget Bromma
E-mail: annelee@yrkesplugget.se
Tel vx: +46 (0) 8 409 14 200

Börje Lundén - Marknadsansvarig
E-post: borje@yrkesplugget.se

Vad Yrkesplugget är kan sammanfattas i vår vision; ”Väl förankrade i verkligheten skapar vi anställningsbara elever med möjlighet att få jobb”. På Yrkespluggets Fordonsprogram kan du välja mellan tre programinriktningar; Personbilsteknik, MC-teknik (endast i Bromma) och Transportteknik. På bygg- och anläggningsprogram kan du välja yrken som; anläggare, betongarbetare, glastekniker, golvläggare, håltagare, murare, takmontör, målare, träarbetare och plattsättare. Yrkesplugget startades 2006 av Annelee Bergstrand och Kjell-Ove Moss. Tillsammans har de en mångsidig kompetens och har arbetat med yrkesutbildning i över 18 år. 2010 startades skolan i Uppsala. Yrkesplugget i Sverige AB har som främsta mål en god ekonomi. Verksamhetens eventuella överskott återinvesteras i bolaget för att bibehålla en bra och jämn kvalité på både undervisning och lokaler. Skolan satsar på hög personaltäthet och individuella lösningar för sina elever, vilket är ekonomiskt krävande. Trots det är företagets ekonomi stabil och en eventuell lågkonjunktur möter man med tillförsikt. Den goda ekonomin är ett resultat av effektiv resursanvändning. Men också att både personal och elever använder skolans resurser på ett konstruktivt och bra sätt. Skolans ledning har ett starkt engagemang inom skolutveckling och driver att antal projekt inom området. Man tar också systematiskt emot elever som inte har behörighet till de nationella gymnasieprogrammen. Yrkesplugget är en skola med god kvalitet och bra resultat. Personalomsättningen och sjukfrånvaron är låg och utvärderingar visar att både elever och personal trivs vilket är ett gott tecken på en bra fungerande skola.

Motorbranschen & IF Metall certifierar Sveriges första friskola att bli Motorbranschcollege19.6.2018 15:21Pressmeddelande