Ytterligare en ledare i Juniorkronorna testad positiv för covid-19

Sedan tidigare har tre personer i Juniorkronornas ledarstab testats positivt för covid-19. Efter veckans andra testning har också Nizze Landén, målvaktstränare, fått ett positivt testsvar.

Spelare och ledare i Juniorkronorna testades söndagen den 6 december inför resan till Sundsvall. Nizze Landén testades negativt på både snabbtest och pcr-test som gjordes under söndagen. Under tisdagen togs ett snabbtest där Landén visade ett positivt svar och samtidigt gjordes, enligt testschemat, ett pcr-test som idag visar ett positivt resultat. Landén isolerades direkt efter svaret på snabbtestet under tisdagen.

- Vi hade ett akut behov av att komplettera vår ledarstab redan innan detta besked så vi befinner oss i ett allvarligt läge sett till de regler som är uppsatta för turneringen. Vi har en dialog med det Internationella förbundet och kommer nu att uppdatera dem kring vår situation för att se vilka alternativ vi har. Det blir tydligt för alla att vi befinner oss i ett väldigt tufft läge utifrån vår möjlighet att kunna kalla in nya ledare, säger generalsekreterare Johan Stark.

- Först och främst är det ett otroligt tråkigt besked att få. Rent fysiskt mår jag bra och har inga symptom så det var inget resultat jag väntade mig. Jag har varit isolerad sedan jag fick svar på snabbtestet och får landa i det här beskedet nu, säger målvaktstränare Landén.