Ytterligare en supertorsdag när Lidl öppnade butiker på Lidingö och i Växjö

Lidl fortsätter att växa och öppnade under torsdagen butiker på Lidingö och i Växjö. Därmed har Lidl 189 butiker i Sverige och är på god väg att nå målet 200 butiker 2020. Båda butiksöppningarna lockade hundratals nyfikna kunder.

Lidlingö! Öns första Lidls invigdes av distriktschef Andreas Jansson, butikschef Christian Moberg och Försäljningschef Jens Claesson

Samtidigt som Lidl söker fler lägen över hela landet, öppnar nya butiker på löpande band. Förutom dagens öppningar på Lidingö och i Växjö har Lidl under 2019 öppnat butiker i Caroli i Malmö, Solna Centrum, Vårby, Strängnäs, Råå i Helsingborg, Kista Galleria och Frölunda.

- Vår första butik på Lidingö och vår tredje butik i Växjö är båda mycket viktiga för Lidl. Det känns enormt roligt att återigen kunna öppna två butiker på samma dag, särskilt när de varit så efterlängtade. Jag vill tacka alla medarbetare som gjort ett fantastiskt jobb som innebär att vi nu kan välkomna ännu fler kunder i olika delar av landet att ta del av vårt erbjudande om varor av högsta kvalitet till bästa pris, säger Sebastiano Sacilotto Försäljningsdirektör Lidl Sverige.

Butikerna på Lidingö och i Växjö har försäljningsytor på cirka 1 000 kvadratmeter respektive 1 300 kvadratmeter. Båda butikerna har anpassats och byggts enligt Lidls butikskoncept med ljusa och luftiga butiker med en stor bake-off med nybakat bröd och ett fräscht frukt- och grönt-torg.

Genom smart logistik minskas antalet transporter till och från butiken. Butikerna får endast en leverans per dag, något som medför signifikant mindre utsläpp och bullerstörningar då alla varor som behövs transporteras i samma bil.

Lidls sortiment präglas av hållbarhet med en hög andel miljömärkta och etiskt märkta varor. Lidl är idag en av de aktörer vars försäljning av ekologiska produkter ökar mest och under 2018 växte även det ekologiska sortimentet med 75 procent.

Grattis till Växjö som har fått sin tredje Lidl-butik
Sebastiano Sacilotto, Försäljningsdirektör Lidl Sverige

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 191 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl satsar på digital medarbetarportal med målet att vara branschens bästa arbetsgivare5.11.2019 09:36:46 CETPressmeddelande

Lidl är Sveriges snabbast växande livsmedelskedja och närmar sig 200 butiker under 2020. I november invigs Lidls tredje centrallager i Örebro och våren 2020 invigs det nya huvudkontoret i Barkarby. Som ett steg i att skapa de bästa förutsättningarna för tillväxt och expansion samt de drygt 4200 medarbetarna har Lidl investerat i Benify, en individuellt anpassad medarbetarportal.

Premiär för Sollentunas gröna matbutik24.10.2019 16:14:18 CESTPressmeddelande

Lidl fortsätter att växa i Sverige och öppnade under torsdagen sin 191:a butik i Edsberg, Sollentuna. Därmed är Lidl nio butiker från att nå målet 200 butiker 2020. Öppningen lockade många förväntansfulla och skapade långa köer tidigt på torsdagsmorgonen. Lidls 191:e butik i Sverige drog många nyfikna kunder och invigdes med bandklippning, provsmakningar, barnaktiviteter och massor med öppningserbjudanden.