Yvonne Nordlind ny marknads- och kommunikationschef på Skansen

Yvonne Nordlind har tillträtt som ny chef för Marknads- och kommunikationsavdelningen på Skansen och ingår i Skansens ledningsgrupp. Yvonne kommer närmast från Barncancerfonden och har lång erfarenhet som kommunikations- och marknadschef från både ideell sektor och internationella storföretag. Som Skansens marknads- och kommunikationschef kommer Yvonne att leda marknadsteamet och fortsätta stärka Skansen som ett friluftsmuseum i världsklass.

Yvonne Nordlind. Foto: privat

–Jag är mycket glad att få välkomna Yvonne Nordlind till Skansen. Hennes breda erfarenhet av ledarskapsfrågor och kommunikationsarbete från både näringslivet och ideell sektor kommer att vara en stor tillgång för oss. Yvonne kommer in i en spännande tid då Skansen är redo att utvecklas vidare in i framtiden, säger John Brattmyhr, Skansenchef.

Yvonne har tidigare arbetat med varumärken som AT&T, Sun Microsystems och Bostream. Hon har också varit ansvarig för att utveckla kommunikations- och insamlingsarbetet inom Stockholms Stadsmission. Under Yvonnes ledning utvecklades Stockholms Stadsmission till att bli en av ideell sektors mest förtroendeingivande varumärken samt fördubblades insamlingen.

–Jag kan inte tänka mig ett roligare och mer förtroendefullt uppdrag än att få vara med och utveckla Skansens fantastiska verksamhet. Det är ett fint och anrikt varumärke med en fantastisk historia. Jag ser väldigt mycket fram att vara delaktig i att fortsätta bygga den historien framåt, säger Yvonne Nordlind, Marknads- och kommunikationschef på Skansen.

Yvonne Nordlind. Foto: privat

Skansen och Konsumentföreningen Stockholm i fördjupat samarbete genom nytt femårsavtal som har fokus på hållbarhet18.12.2019 15:00:00 CETPressmeddelande

Skansen och Konsumentföreningen Stockholm (Kfs) skapar mervärde för gäster och medlemmar genom ett fortsatt nära samarbete de kommande fem åren. Med ett utbud av aktiviteter kopplat till samhällsengagemang och miljöarbete vill Skansen och Konsumentföreningen sprida information och kunskap om miljö, mat och djuromsorg med fokus på barn, unga och barnfamiljer.