Yvonne Nordlind ny marknads- och kommunikationschef på Skansen

Yvonne Nordlind har tillträtt som ny chef för Marknads- och kommunikationsavdelningen på Skansen och ingår i Skansens ledningsgrupp. Yvonne kommer närmast från Barncancerfonden och har lång erfarenhet som kommunikations- och marknadschef från både ideell sektor och internationella storföretag. Som Skansens marknads- och kommunikationschef kommer Yvonne att leda marknadsteamet och fortsätta stärka Skansen som ett friluftsmuseum i världsklass.

Yvonne Nordlind. Foto: privat

–Jag är mycket glad att få välkomna Yvonne Nordlind till Skansen. Hennes breda erfarenhet av ledarskapsfrågor och kommunikationsarbete från både näringslivet och ideell sektor kommer att vara en stor tillgång för oss. Yvonne kommer in i en spännande tid då Skansen är redo att utvecklas vidare in i framtiden, säger John Brattmyhr, Skansenchef.

Yvonne har tidigare arbetat med varumärken som AT&T, Sun Microsystems och Bostream. Hon har också varit ansvarig för att utveckla kommunikations- och insamlingsarbetet inom Stockholms Stadsmission. Under Yvonnes ledning utvecklades Stockholms Stadsmission till att bli en av ideell sektors mest förtroendeingivande varumärken samt fördubblades insamlingen.

–Jag kan inte tänka mig ett roligare och mer förtroendefullt uppdrag än att få vara med och utveckla Skansens fantastiska verksamhet. Det är ett fint och anrikt varumärke med en fantastisk historia. Jag ser väldigt mycket fram att vara delaktig i att fortsätta bygga den historien framåt, säger Yvonne Nordlind, Marknads- och kommunikationschef på Skansen.

Yvonne Nordlind. Foto: privat

Höstlov på Skansen: Upplev kolerans spridning – skräck förankrad i svensk historia21.10.2019 07:50:00 CESTPressmeddelande

Året är 1834 och koleran har kommit till Sverige. En av 1800-talets mest förödande och fruktade sjukdomar sprider skräck i stora delar av befolkningen, och hotar än idag stora delar av världen. Skansen bjuder i år in till ett höstlov i gränslandet mellan verklig spänning och fiktion. Dessutom tar Baltic Sea Science Center avstamp i kolerans koppling till havet samt berättar om havets nutida utmaningar. Det och många fler upplevelser, när Skansen öppnar upp sina höstlovsdörrar.

Temadagar om Östersjön på Skansen - träffa Östersjöexperter 26 - 29 september19.9.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Hur vet vi hur Östersjön mår och varför? Experter och forskare från Sveriges lantbruksuniversitet och Stockholms universitet finns på Baltic Sea Science Center på temadagar den 26 - 29 september som riktar sig både till skola och allmänhet. De kommer bland annat att berätta om: Hur gammal är en fisk och varför en fisk ser ut som den gör? Hur kan vi få reda på mer om livet nere på botten? Vad finns i en vattendroppe? Vad växer under ytan? Hur mår Östersjön och varför?