Zara Lahouar ny tillförordnad VD för Järfällahus

I samband med Järfällahus styrelsemöte den 6 maj 2019 fattades beslutet att tillsätta förvaltningschef Zara Lahouar som tillförordnad VD. Detta gäller från den 7 maj tills nytt beslut fattats angående permanent VD för Järfällahus.

- Beslutet utgår ifrån vikten av att bibehålla kontinuitet och ge möjlighet för bolaget och dess medarbetare att de processer som är påbörjade kan fortsätta enligt tidsplaner, säger Björn Lindforss (M), styrelseordförande för Järfällahus. Det är också avgörande i nuläget att skapa trygghet för samtliga chefer och medarbetare och underlätta för verksamheterna med en tillförordnad VD som väl kan verksamheten och känner bolaget. Zara Lahouar har en lång erfarenhet ifrån motsvarande verksamheter och bedöms på alla sätt vara väl kvalificerad för uppdraget. Beslutet är väl förankrat med både styrelsen och Järfälla kommun som ägare.