Zebastian Modin högst på pallen igen – vinner även världscupstävlingen dag 2 på hemmaplan

Med segertiden 35:29.2 över dagens långdistans och en marginal på 1:51.5 minuter till tvåan, tar Zebastian Modin ännu en övertygande seger i världscupstävlingen på hemmaplan i Östersund.

– Jag har ingen vidare dag egentligen, men resultatet är bättre än det känns och jag ligger enligt plan. Jag ska vara i topp till VM om en månad, och det känns som att jag ligger rätt till nu, säger Modin.

Det var tydligt igår att Modin gick för segern från första stavtaget, det var ingen skillnad idag. Tillsammans med guiden Jerry Ahrlin skapade sig Modin snabbt en ledning och utökande den successivt under loppet.

– Förhållandena var ju egentligen lite svåra idag. När det kommer ny snö och är blåsigt blir det svårt att höra direktiven, men samspelet mellan oss fungerar jättebra och det gick fint idag. Sen är det ju så att det inte finns något bättre än att tävla tillsammans, det är otroligt mycket värt och gör att vi bara blir ännu bättre tillsammans.

Tvåa i loppen blev – precis som igår – norrmannen Eirik Bye, 1:51.5 bakom den segrande hemmaåkaren Modin.

Bilder finns även TT bild

Du kan även se hela dagens lopp via nedan videospelare
Fler videor

Urpremiär för Girl edition av succén Start Your Impossible Camp – i Stockholm den 8–9 juni5.6.2019 04:00:00 CESTPressmeddelande

Start Your Impossible Camp är ett läger för barn, unga och vuxna som är intresserad av att testa någon ny parasport eller fortsätta utvecklas i sin befintliga parasport. Det unika den 8-9 juni är att lägret hålls endast för tjejer. Med det här lägret är förhoppningen att fler tjejer får upp ögonen för parasport och i sin tur startar sin resa in i idrottsvärlden.