Zebastian Modin vinner första världscupstävlingen på hemmaplan

Med segertiden 28.05,9 över mellandistansen och en marginal på nära två minuter (1.58,3) till tvåan, vinner Zebastian Modin klart den första världscupstävlingen på hemmaplan i Östersund.

Det var tydligt att Modin gick för segern från första stavtaget, tillsammans med Jerry Ahrlin som var guide för dagen, skapade sig Modin en tydlig ledning tidigt i loppet för att sen fortsatta utöka den till knappt två minuter i mål.

Mer information, liveresultat och bilder hittar du via tävlingen hemsida  www.winterparasport.com

Du hittar hela dagens deltävling via nedan videospelare

Dagens sändning från världscupen i Östersund
Fler videor

Urpremiär för Girl edition av succén Start Your Impossible Camp – i Stockholm den 8–9 juni5.6.2019 04:00:00 CESTPressmeddelande

Start Your Impossible Camp är ett läger för barn, unga och vuxna som är intresserad av att testa någon ny parasport eller fortsätta utvecklas i sin befintliga parasport. Det unika den 8-9 juni är att lägret hålls endast för tjejer. Med det här lägret är förhoppningen att fler tjejer får upp ögonen för parasport och i sin tur startar sin resa in i idrottsvärlden.