Zeina, Nidal och Andra i jury för nytt matlagningsprogram

I vår har det nya tv-programmet Mataam premiär och i juryn sitter matprofilen Zeina Mourtada, krögaren Nidal Kersh och börshajen Andra Farhad. Deltagarna i matprogrammet tävlar om nästa kebabpizza – det vill säga ett matkoncept med rötter från världens olika hörn som äts och älskas i Sverige.

Zeina Mourtada, fotograf: Ulrika Ekblom

– Att inspirera och laga mat är min stora passion. Därför är det extra kul att sitta i en jury där jag kan bidra med det bästa jag vet och förhoppningsvis vara med och hitta Sveriges nästa stora matkoncept, säger Zeina Mourtada, som driver Zeinas Kitchen, en av Sveriges största matbloggar.

Zeina ska tillsammans med Nidal Kersh och Andra Farhad bedöma deltagare som går i tankarna på att förverkliga drömmen om att starta eget. Deras erfarenheter från mat, entreprenörskap och krog var kriterierna som Halebop letade efter vid sammansättningen av juryn.

– Med den samlade kompetensen i juryn kommer våra deltagare att få möjlighet att vidareutveckla sina koncept och få tips och råd på hur de på bästa sätt kan få sina verksamheter att bli framgångsrika, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Nidal Kersh som driver Falafelbaren i Stockholm har skrivit kokboken Shakshuka och även grundat Street Food Stockholm som drev frågan om sänkta regelkrav för food trucks. Andra Farhad som nyss utsågs till Årets svensk inom ekonomi av tidningen Fokus, är en av Sveriges mest framstående unga entreprenörer och inspiratörer. Genom sitt företag Börshajen vill hon få människor från hela samhället att engagera sig i börsen och investera.

Mataam har premiär i vår och kommer att finnas tillgänglig på Viafree. Utöver den namnkunniga juryn ska även Instagramkändisen och komikern Filip Dikmen leda programmet.

– Ansök med ditt matkoncept! Eller tipsa din syrra, kompis eller någon annan du tror har en grym idé med potential att bli en storsäljare, avslutar Johanna Sahlman.

I potten finns bland annat 50 000 kronor i startkapital, en mobil med Halebop-abonnemang samt coaching och nätverk.

Anmälan görs på halebop.se/mataam via ett enkelt ansökningsformulär och en film.

För mer info, kontakta:
Johanna Sahlman, Head of Halebop, johanna.sahlman@halebop.se, 072-540 66 60

Zeina Mourtada, fotograf: Ulrika Ekblom
Andra Farhad, fotograf: Daniel Roos
Nidal Kersh, fotograf: Stefan Tell

Halebop är en av Sveriges största mobiloperatörer. Vi är stolta över att ha Sveriges nöjdaste kunder som surfar och ringer i Sveriges bästa nät. Halebop tror att det lönar sig att vara schysst och möta kunderna på deras villkor, därför har vi bland annat dygnet runt öppet i vår support, alltid bra deals och ger service på flera språk.