Zeinas lanserar ekologiska och KRAV-märkta bönor, linser och kikärtor

Matprofilen Zeina Mourtadas livsmedelsvarumärke Zeinas fortsätter att växa kraftigt. Nu lanserar Zeinas en hel serie med ekologiska och KRAV-märkta bönor, linser och kikärtor.

Produkterna säljs exklusivt hos Coop. Rekommenderat cirkapris i butik är 12,50 kr.
Zeinas bönor, linser och kikärtor är ekologiska, KRAV-märkta samt nyckelhålsmärkta.

Sortimentet består av åtta olika produkter:

• Kidneybönor
  • Kikärtor
  • Stora vita bönor
  • Små vita bönor
  • Gröna linser
  • Röda linser
  • Kidney och Cannellinibönor (mix)
  • Kikärtor, kidneybönor och gröna linser (mix)

För ytterligare information, pressbilder och varuprovsförfrågningar, vänligen se presskontakt nedan.

Zeina Mourtadas matfilosofi, passion och kunskap växte fram i ett hem där maten var i fokus för umgänget, familjen, livet och vardagen. Recept, maträtter och tillagningssätt har gått i arv i generationer. Vi vill med stolthet föra traditionen vidare och dela med oss av dessa rika smakupplevelser.

Zeina Mourtada föddes år 1982 i Sierra Leone, men är uppvuxen i Malmö med rötter i Libanon. Tidigare har Zeina arbetat som lärare på Fryshuset i Husby, Stockholm, där hon höll matlagningskurser för ungdomar. Idag är hon en av Sveriges största matprofiler. Från att ha mött Zeina via bloggen, TV, instagram och kokböcker kan du nu ta del av Zeinas goda produkter varje dag. Namnet Zeina betyder faktiskt både vacker och gästfri! Precis som Zeinas nya sortiment av produkter inspirerade av Mellanöstern.

Följ Zeinas AB

Senaste pressmeddelandena från Zeinas AB