Zeinas lanserar Mellanösterns mest populära bakverk i vanliga matbutiker!

Sveriges största matprofil Zeina Mourtada lanserar Mellanösterns mest populära och välkända bakverk ”Baklava” i vanliga matbutiker över hela landet. I förpackningen som består av åtta stycken handgjorda Baklava innehåller ena hälften pistagefyllning och andra hälften valnötsfyllning.

Baklava är en söt och frasig delikatess bakad med filodeg, smör, nötter och sirap.
Idag äts Baklava i stora delar av Mellanöstern och är även vanligt förekommande i Grekland och Balkan. Baklava serveras gärna tillsammans med nybryggt arabiskt kaffe eller te och förekommer ofta som dessert vid festliga tillfällen.

- Min Baklava tillverkas för hand enligt konstens alla regler och självklart bakas de med riktigt smör för den goda smakens skull. Baklava kan utan tvekan bli en värdig konkurrent till allt från kanelbullar till chokladbollar på fikaborden runt om i Sverige, säger Zeina Mourtada, grundare av varumärket Zeinas.

- Det här är precis det jag vill göra med Zeinas – tillgängliggöra det bästa från Mellanöstern och inspirera människor att upptäcka nya fantastiska smaker, fortsätter Zeina.

Zeinas Baklava 140 g finns att köpa på Coop fr.o.m. vecka 36 och på ICA fr.o.m. vecka 39.
Rekommenderat konsumentpris är 29,90 kronor.

För ytterligare information, pressbilder och varuprovsförfrågningar, vänligen se presskontakt nedan.

Zeina Mourtadas matfilosofi, passion och kunskap växte fram i ett hem där maten var i fokus för umgänget, familjen, livet och vardagen. Recept, maträtter och tillagningssätt har gått i arv i generationer. Vi vill med stolthet föra traditionen vidare och dela med oss av dessa rika smakupplevelser.

Zeina Mourtada föddes år 1982 i Sierra Leone, men är uppvuxen i Malmö med rötter i Libanon. Tidigare har Zeina arbetat som lärare på Fryshuset i Husby, Stockholm, där hon höll matlagningskurser för ungdomar. Idag är hon en av Sveriges största matprofiler. Från att ha mött Zeina via bloggen, TV, instagram och kokböcker kan du nu ta del av Zeinas goda produkter varje dag. Namnet Zeina betyder faktiskt både vacker och gästfri! Precis som Zeinas nya sortiment av produkter inspirerade av Mellanöstern.

Följ Zeinas AB

Senaste pressmeddelandena från Zeinas AB