Zeinas lanserar Tahina i praktisk och kladdfri squeezeflaska!

Sveriges största matprofil Zeina Mourtada lanserar sin egen Tahina i en praktisk squeezeflaska under varumärket ”Zeinas”. När Zeina själv presenterade nyheten under måndagskvällen för sina hundratusentals följare på Instagram blev responsen överväldigande.

Nyhet! Zeinas Tahina i pratisk squeezeflaska 350 g

- Jag är i chock! Efter bara några timmar hade inlägget på Instagram fått över 12 000 likes och hundratals kommentarer. Jag är så glad och tacksam över responsen och hoppas att fler ska upptäcka de fantastiska smaker och produkter som ryms inom Mellanösterns olika kök, säger Zeina Mourtada, grundare av varumärket Zeinas.

- Jag har alltid undrat varför de förpackningar som funnits på marknaden varit så opraktiska och av kommentarerna på Instagram att döma är det fler som tänkt likadant. Det känns så himla roligt att få lansera en Tahina av riktigt hög kvalitet som dessutom garanterar en kladdfri matlagning, fortsätter Zeina.

Tahina är en basprodukt i många av Mellanösterns kök. Den lena och smakrika sesampastan används som smaksättning i matlagning och är bland annat en av huvudingredienserna i den populära kikärtsröran Hummus. Zeinas Tahina är tillverkad av 100% rostade och krossade sesamfrön och är helt fri från tillsatser.

- Tahina är en självklar ingrediens i min Hummus och i falafelsåsen Tarator – men Tahina kan användas till så mycket mer! Det är jättegott att blanda Tahina med flytande honung och sedan ringla över yoghurt, fruktsallad eller morgongröten, berättar Zeina.

Zeinas Tahina i squeezeflaska innehåller 350 gram och säljs redan nu på ICA.

Från och med vecka 7 finns produkten även att köpa på Coop, Willys och Hemköp. Rekommenderat konsumentpris är 39,90 kronor.

För ytterligare information, pressbilder och varuprovsförfrågningar, vänligen se presskontakt nedan.

Nyhet! Zeinas Tahina i pratisk squeezeflaska 350 g
Zeinas Tahina i pratisk squeezeflaska 350 g, frilagd

Zeina Mourtadas matfilosofi, passion och kunskap växte fram i ett hem där maten var i fokus för umgänget, familjen, livet och vardagen. Recept, maträtter och tillagningssätt har gått i arv i generationer. Vi vill med stolthet föra traditionen vidare och dela med oss av dessa rika smakupplevelser.

Zeina Mourtada föddes år 1982 i Sierra Leone, men är uppvuxen i Malmö med rötter i Libanon. Tidigare har Zeina arbetat som lärare på Fryshuset i Husby, Stockholm, där hon höll matlagningskurser för ungdomar. Idag är hon en av Sveriges största matprofiler. Från att ha mött Zeina via bloggen, TV, instagram och kokböcker kan du nu ta del av Zeinas goda produkter varje dag. Namnet Zeina betyder faktiskt både vacker och gästfri! Precis som Zeinas nya sortiment av produkter inspirerade av Mellanöstern.

I Zeinas produktsortiment finns sedan tidigare ett urval av kylda röror samt färsk falafel. Zeinas Hummus Original utsågs till "Bäst i test!" av Råd & Rön i november 2020.