ZetaDisplay förnyar leveranskontraktet med Randstand i Nederländerna

Dela

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) har förnyat Digital Signage-kontraktet med Randstad Nederländerna med ytterligare tre år fram till 2024. Kontraktet omfattar innehålls- och programvaruleveranser till över 60 Randstad-filialer i Nederländerna.

Randstad har varit kund sedan 2014 och är världsledande inom bemanning och rekrytering. Internets ökade betydelse för att göra information om pågående rekryteringar omedelbart tillgänglig för alla, var anledningen till att Randstad investerade i en Digital Signage lösning som integrerar online och offline behoven. Lediga positioner visas automatiskt på skärmarna, med innehåll hämtat från en centraliserad databas, och är filtrerade efter postnummer för att uppnå maximal relevans på alla kontor. Processen är till 95% automatiserad för att säker­ställa snabb kommunikation och för att underlätta för personalen, som har mer tid över för sina andra arbetsuppgifter.

ZetaDisplay stödjer Randstad även gällande internkommunikation med en toppmodern Digital Signage-installation på företagets huvudkontor.

Malmö, 16 februari 2021

Vid frågor, vänligen kontakta:

Per Mandorf, Koncernchef & VD
Phone +46 704-25 82 34
Emailper.mandorf@zetadisplay.com

Jacob Stjernfält, CFO
Telefon +46 76-8754177
E-mailjacob.stjernfalt@zetadisplay.com

Daniel Oelker, CCO
Phone +46 708-45 80 54
E-maildaniel.oelker@zetadisplay.com

Om Randstad

Randstad är världsledande inom bemanning och rekrytering. Genom att verka som en pålitlig personlig partner i dagens teknikdrivna jakt efter talanger hjälper Randstad människor att få utvecklande arbeten och att förbli relevanta i det ständigt föränderliga arbetslivet. Randstad grundades 1960 och har sitt huvudkontor i Diemen, Nederländerna.

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay agerar i hjärtat av digitala transformationer i fysiska miljöer. Vi bidrar till att påverka människors beteende vid beslutspunkter i detaljhandeln, offentliga utrymmen och arbetsmiljöer. Våra lösningar är kända som Digital Signage som vi utvecklar och erbjuder som SaaS-lösningar. Vi är en europeisk ledare och vi driver den fortsatta konsolideringen av marknaden organiskt och genom förvärv.

ZetaDisplay har sitt huvudkontor i Malmö. Bolaget har en försäljning på cirka MSEK 370 med 160 anställda på nio kontor i sex europeiska länder och USA. Totalt hanterar företaget 50 000 installationer på 50 marknader. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm [ZETA]. Mer information på www.ir.zetadisplay.com.

Bilaga

För att se det här innehållet från www.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.
För att se det här innehållet från ml-eu.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Underskott för staten i april 20217.5.2021 09:30:00 CEST | Pressmeddelande

Underskott för staten i april 2021 Statensbetalningar resulterade i ett underskott på 16,9miljarder kronor i april. Riksgäldens prognosvar ett underskottpå 24,9 miljarder kronor.Statens skatteinkomster var något högre än förväntat samtidigt som Riksgäldens nettoutlåning var lägre. Det primära saldot var 5,4 miljarder kronor högre än prognos. Det beror främst på att skatteinkomsterna var cirka 4 miljarder kronor högre än beräknat. Riksgäldens nettoutlåning till myndigheter m.fl. var 3,5 miljarder kronor lägre än prognos. Det beror på högre inlåning från ett antal myndigheter. Räntebetalningarna på statsskulden var 0,8 miljarder kronor högre än prognos. För tolvmånadersperioden till och med april 2021 visade statens betalningar ett underskott på 148,1 miljarder kronor. Statsskulden uppgick till 1 226 miljarder kronor i slutet av april. Utfallet för maj 2021 publiceras den 7 juni kl. 09.30. Nya prognoser för 2021 och 2022 publiceras den 27 maj, kl. 09.30. Kontakt Pressfunktionen, 08 613 4

HOYLU MOTTAGER ORDER FRÅN STOR BYGGFIRMA I USA7.5.2021 08:45:00 CEST | Pressmeddelande

Stockholm den 7 maj 2021 – Hoylu, ledande inom visuella samarbetslösningar för distribuerade team, meddelade idag att man fått en order från Barton Malow, (www.bartonmalow.com), ett fullservice entreprenad företag med huvudkontor i Michigan, USA. Ordervärdet uppgår till 340 000 sek och representerar expansionen av Hoylus verksamhet inom byggbranschen med high-end arkitektonisk design och projektledning. För ytterligare information, vänligen kontakta: Stein Revelsby, VD på Hoylu + 1 213 440 2499 e-post: sr@hoylu.com Karl Wiersholm, CFO på Hoylu + 1 425 829 2316 e-post: kw@hoylu.com Om Hoylu Hoylus uppdrag är att göra distansarbete och informationsutbyte enkelt. Genom vår anpassningsbara Connected Workspaces™ levererar vi programvarulösningar till företag, organisationer och individer i praktiskt taget alla branscher som gör det möjligt för alla team, stora som små att arbeta effektivt och säkert i ett intuitivt och enkelt arbetsflöde. För mer information: www.hoylu.com Testa Hoylu grati

Årsstämma i JLT Mobile Computers AB (PUBL)7.5.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Växjö, Sverige, 7:emaj2021 * * * Årsstämma i JLT Mobile Computers AB (publ), hölls torsdagen den 6 maj 2021. Årsstämman genomfördes enligt 20 och 22 §§ lagen (2020:198) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor, innebärande att aktieägarna fått utöva sin rösträtt vi stämman endast genom att rösta på förhand, s.k. poströstning. Följande huvudsakliga beslut fattades: Årsstämman beslutade att fastställa framlagd resultat- och balansräkning för moderbolaget och koncernen. Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om utdelning till aktieägarna om 0,27 kronor per aktie för räkenskapsåret 2020. Avstämningsdag för utdelningen är den 10 maj 2021. Styrelseledamöterna och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för 2020 års förvaltning. I enlighet med valberedningens förslag beslutades att styrelsen ska bestå av sex ledamöter utan suppleanter. Till styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma omvaldes Ola Blom

VDs anförande i samband med Infant Bacterial Therapeutics årsstämma6.5.2021 18:50:00 CEST | Pressmeddelande

Verkställande direktören Staffan Strömbergs anförande i samband med IBTs årsstämma 2021 kan ses här Om Infant Bacterial Therapeutics AB Infant Bacterial Therapeutics AB (publ) (“IBT”) är ett läkemedelsföretag med en produkt i klinisk utvecklings fas III, vars vision är att utveckla läkemedel som påverkar spädbarns mikrobiom och därigenom kunna förebygga eller behandla sällsynta sjukdomar som drabbar spädbarn. IBT är för närvarande inriktat på att utveckla läkemedelskandidaten IBP-9414 som syftar till att förebygga nekrotiserande enterokolit (”NEC”) samt att förbättra så kallad feedingtolerance hos för tidigt födda barn. IBP-9414 innehåller Lactobacillus reuteri som aktiv substans, vilket är en human bakteriestam som återfinns naturligt i bröstmjölk. I portföljen finns även ett ytterligare projekt, IBP-1016, för behandling av gastroschisis, en allvarlig och sällsynt sjukdom som drabbar spädbarn. Genom utvecklingen av dessa läkemedel har IBT möjlighet att tillfredsställa medicinska behov

ZetaDisplay tecknar tilläggskontrakt med Swedish Match6.5.2021 16:30:00 CEST | Pressmeddelande

Malmö –ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm:ZETA) har tecknat ett tilläggskontrakt inom befintligt ramavtal med Swedish Match. Företaget har varit kund sedan 2015 och avtalet omfattar skärminstallationer under de kommande fem månaderna. Installationerna gäller Swedish Matchs butiksnätverk i Sverige vilket består av shop-in-shop lösningar och flaggskeppsbutiker. Hårdvaruordervärdet uppskattas till 3,8 MSEK som kompletteras med tillkommande årliga SaaS-intäkter om 0,6 MSEK. "Vi är mycket glada över det fortsatta förtroendet från Swedish Match. Vi kommer att leverera ny funktionalitet och avancerade mjukvaruintegrationer vilka är baserade på vår egen CMS-plattform. Digital kommunikation vid beslutsögonblicket har blivit ännu viktigare för dagens detaljhandelsmiljö. Vi är mycket glada över att kunna samarbeta med Swedish Match för att underlätta ett meningsfullt möte med konsumenten i beslutsögonblicket som drivs av kraften i Digital Signage-lösningen", kommenterar VD Per Mandorf. Om Sw

JLT Mobile Computers AB: Delårsrapport januari – mars 20216.5.2021 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

Omsättning 29,4 MSEK (26,7)Rörelseresultat 2,0 MSEK (-0,9)Resultat efter skatt 1,7 MSEK (-0,6)Orderingång 28,1 MSEK (29,0) Kommentarer från VD Under perioden tog vi ett viktigt steg mot visionen att öka vårt tjänsteinnehåll och erbjuda mer kompletta produktivitetshöjande lösningar till våra kunder. Som tidigare aviserats (se pressrelease den 10:e februari) etablerade vi JLT Software Solutions, ett helägt dotterbolag för mjukvaruutveckling. En VD är rekryterad och arbetet med att bygga upp en kompletterande affärsverksamhet och ett utvecklingsteam har påbörjats. Syftet med denna satsning är att utveckla unika kundvärden och konkurrensfördelar samt generera nya och återkommande intäkter. För att möta ett växande behov av fordonsmonterade datorer med Android inom lager- och logistiksegmenten har vi under 2020 utvecklat en ny Android-10 baserad fordonsdator, JLT6012A. Under perioden slutförde vi produktionen av den första pilotserien och inledde leveranser till tidiga kunder som nu provkör

HOYLU AB: ANTAL ANVÄNDARE ÖKADE MED 9% I APRIL6.5.2021 08:30:00 CEST | Pressmeddelande

Stockholm, Sverige, 6 maj 2021 – Hoylu, ledande inom visuella samarbetslösningar för distribuerade team, presenterade idag antal användare och Årliga återkommande intäkter (ARR) från och med slutet av april 2021. Rapporten för april 2021 bifogas detta pressmeddelande och finns tillgänglig på bolagets hemsida: (https://www.hoylu.com/investor-relations/financial-reports/). För mer information kontakta: Stein Revelsby, CEO at Hoylu +1 213 440 2499 Email: sr@hoylu.com Karl Wiersholm, CFO at Hoylu +1 425 829 2316 Email: kw@hoylu.com Om Hoylu Hoylus uppdrag är att ge distribuerade team möjlighet att samarbeta enkelt och sömlöst samtidigt som de alltid håller sig synkroniserade. Hoylus Connected Workspaces™ hjälper företag såväl stora som små att driva projekt, program och initiativ över olika tidszoner och kontinenter med samma engagemang och tydlighet som om alla arbetade i samma rum. För mer information: www.hoylu.com Testa Hoylu gratis: https://www.hoylu.com/signup/ Kortnamn: Hoylu Markna

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum