Zetadisplay stärker inköpsupplevelsen för 7-eleven i Norge

Dela

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) meddelar att dess norska dotterbolag startar åter leveranser av music management tjänster för 52 7-Eleven närbutiker i Oslo storstadsområde. Dessa är avsedda för att stärka inköpsupplevelsen i butikerna och installationsstarten är planerad för oktober 2020. Det totala kontraktsvärdet är cirka 650 000 kronor under en treårsperiod, som helt och hållet består av SaaS intäkter.

"Vi är glada att 7-Eleven har utökat sitt serviceerbjudande hos oss", kommenterar Ola Saeverås, vd för ZetaDisplay i Norge. "Vi har ett löpande kontrakt och levererar Digital Signage-lösningar för 7-Eleven men vår musiklösning Liveqube har nu åter startats efter ett uppehåll på tre år", kommenterar Saeverås. De molnbaserade tjänsterna från ZetaDisplay ligger på den egenutvecklade mjukvaruplattformen ZetaDisplay Engage+ som integrerar hårdvara, mjukvara samt kundvård i en och samma lösning.

För vidare information, vänligen kontakta:

Per Mandorf, Koncernchef & VD
Telefon +46 704-25 82 34
Emailper.mandorf@zetadisplay.com

Jacob Stjernfält, CFO
Telefon +46 76-8754177
E-mailjacob.stjernfalt@zetadisplay.com

Daniel Oelker, CCO
Telefon +46 708-45 80 54
E-maildaniel.oelker@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay driver den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Våra koncept och vår mjukvara påverkar människors beteende vid beslutstillfället i butiks- och offentliga miljöer samt arbetsplatser. Våra lösningar är kända som Digital Signage som vi utvecklar och erbjuder som SaaS-lösningar. ZetaDisplay är en europeisk ledare och kommer att driva den fortsatta konsolideringen av marknaden organiskt och genom förvärv.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö, omsätter 436 Mkr och sysselsätter 160 medarbetare vid nio kontor i sex europeiska länder. Totalt hanterar bolaget 50 000 installationer på 50 marknader. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq [ZETA].

Mer information på www.zetadisplay.com

Bilaga

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Kommuniké från extra bolagsstämma den 23 oktober 2020 i Saniona AB23.10.2020 17:15:00 CESTPressmeddelande

PRESSMEDDELANDE 23 oktober 2020 Idag, den 23 oktober 2020, hölls extra bolagsstämma i Saniona AB. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet. Beslut om (A) personaloptionsprogram; och (B) riktad emission av teckningsoptioner samt godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om införande av ett optionsprogram för samtliga av bolagets anställda, inklusive bolagets verkställande direktör, ledningsgrupp (exklusive CSO Jørgen Drejer), Vice Presidents och samtliga övriga anställda. Personaloptionerna omfattar samtliga av bolagets nuvarande anställda (inklusive nyligen anställda och personer som kommer att anställas under perioden fram till nästa årsstämma). Stämman beslutade även om riktad emission av teckningsoptioner samt godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner. Programmet innebär att högst 7 976 690 personaloptioner ska erbjudas deltagarna. Optionsinnehavarna

HMS Networks presenterar sin rapport för tredje kvartalet och nya finansiella mål23.10.2020 14:00:00 CESTPressmeddelande

Kvartalet Tredje kvartalets omsättning uppgick till 345 MSEK (377), motsvarande en minsk­ning med 8%. Valutaeffekter har påverkat koncernens omsättning negativt med 10 MSEK Orderingången uppgick till 336 MSEK (372), motsvarande en minskning med 10% Rörelseresultatet uppgick till 77 MSEK (56), motsvarande en rörelsemarginal på 22,3% (14,9) Resultat efter skatt uppgick till 61 MSEK (46) och vinst per aktie till 1,33 SEK (0,98) Kassaflödet från den löpande verksam­heten uppgick till 116 MSEK (90) Första nio månaderna Nettoomsättningen för de första nio månaderna uppgick till 1 061 MSEK (1 172), vilket motsvarar en minskning med 9%. Valutaeffekter har påverkat koncernens omsättning negativt med 9 MSEK Orderingången uppgick till 1 039 MSEK (1 134), motsvarande en minskning med 8% Rörelseresultatet uppgick till 213 MSEK (188), motsvarande en rörelsemarginal på 20,0% (16,0) Resultat efter skatt uppgick till 163 MSEK (138) och vinst per aktie till 3,58 SEK (2,96) Kassaflödet från den löpande v

AB Traction: Delårsrapport januari - september 202023.10.2020 13:00:00 CESTPressmeddelande

Perioden juli - september Resultatet efter skatt uppgick till 270 (-80) Mkr, vilket fördelar sig på: Aktiva innehav, noterade 164 (-116) MkrAktiva innehav, onoterade 42 (0) MkrFinansiella placeringar 67 (36) MkrResultat per aktie uppgick till 18,26 (-5,40) krSubstansvärdet per aktie ökade med 11 procent inklusive lämnad utdelningAvkastningen på noterade aktiva innehav uppgick till cirka 21 procent Perioden januari - september Resultatet efter skatt uppgick till -226 (261) Mkr, vilket fördelar sig på: Aktiva innehav, noterade -82 (103) MkrAktiva innehav, onoterade 30 (1) MkrFinansiella placeringar -166 (162) MkrResultat per aktie uppgick till -15,25 (17,66) krAvkastningen på noterade aktiva innehav uppgick till cirka -8 procentSubstansvärdet per aktie uppgick till 183 (203) kr/aktieSubstansvärdet per aktie minskade med 8 (+10) procent inklusive lämnad utdelning Händelser efter rapportperiodens utgång Värdeförändring inklusive erhållen utdelning på noterade aktieinnehav efter kvartalets

Inbjudan till webcast för presentation av Formpipes delårsrapport för januari-september 202023.10.2020 13:00:00 CESTPressmeddelande

Formpipes delårsrapport för januari-september 2020 publiceras tisdagen den 27 oktober 2020, klockan 08:45. Samma dag klockan 10:00 hälsas analytiker, investerare, media och övriga intresserade välkomna att delta i en webcast där Formpipes vd och koncernchef, Christian Sundin kommenterar den publicerade rapporten och svarar på frågor. För deltagande vid presentationstillfället För att delta i webcasten klicka här. För ytterligare information, kontakta: Christian Sundin, vd och koncernchef för Formpipe, +46 705-67 73 85 __________________________________________________________ Formpipe builds valuable relationships between data and people. Driven by our core values, since 2004 we have developed premium software that provides you with the right information, in the right context, at the right time. Every time. We help over 5,500 clients worldwide to digitize and automate business processes. Together with our customers and partners, we co-create a digital society where people thrive. We ha

Mårten Bjellerup ny chefekonom på Riksgälden23.10.2020 11:15:00 CESTPressmeddelande

Mårten Bjellerup ny chefekonom på Riksgälden Riksgälden har utsett Mårten Bjellerup till ny chefekonom och chef för avdelningen Ekonomisk analys. Mårten tillträder sin nya befattning omgående. – Med Mårtens djupa kompetens och breda erfarenhet blir han ett värdefullt tillskott till ledningsgruppen. Vi är mycket glada att han tackat ja till rollen som chefekonom och chef för Ekonomisk analys, säger riksgäldsdirektör Hans Lindblad. Mårten Bjellerup har arbetat med analysfrågor på Riksgälden sedan 2014 och kommer närmast från rollen som prognoschef. Förutom det har han bland annat arbetat på Finansdepartementet och Riksbanken. Sedan april i år har han fungerat som tillförordnad chefekonom och avdelningschef för Ekonomisk analys. Mårten Bjellerup är filosofie doktor i nationalekonomi. – Riksgälden har en central och viktig roll ur flera perspektiv, både när det gäller ekonomiska prognoser, skuldförvaltning och finansiell stabilitet. Jag ser mycket fram emot att bidra till att fortsätta att

ArcAroma AB: 201023 Förlängt utvärderingsavtal för oliveCEPT® med kund i Kina23.10.2020 10:00:00 CESTPressmeddelande

Pressmeddelande 2020-10-23 ArcAroma har förlängt ett befintligt utvärderingsavtal om oliveCEPT® med en av de ledande olivoljeproducenterna i Kina. På grund av kundens nyligen gjorda justeringar i produktionslinjen påbörjas nu en ny utvärdering. Genom att placera oliveCEPT® före malaxering, istället för efteråt, beräknas extraktionen av Extra Virgin Olivolja (EVOO) kunna öka med motsvarande fem till tio procent, vilket även bidrar till en effektivare produktionsprocess och en förbättrad kvalitet på slutprodukten. Kunden kommer att optimera processtiden under produktionssäsongen med målsättningen att korta ned malaxeringstiden med 10 till 15 minuter, vilket i så fall innebär en processeffektivisering på uppåt 30 minuter. Vid föregående testperiod noterades en produktionsökning då oliveCEPT® var placerad före malaxern men kunden noterar initialt att produktionsökningen blir mer betydande med placering före malaxern. Om målsättningarna uppnås under produktionsperioden så kommer utvärdering

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum