Zimpler teamar upp med Gigapay för direkta utbetalningar till innehållsskapare
Marknaden för Influencer marketing är större än någonsin och branschen beräknas landa på en tillväxt på cirka 16,4 miljarder USD 2022. Med flera miljoner influencers världen över är detta en siffra som troligtvis också kommer att öka. Industrins tillväxt skapar en möjlighet för fintech-företag att skapa lösningar som gör det möjligt för innehållsskapare att få betalt direkt via enkel och smidig fakturering.
Även om direkta utbetalningar varit möjligt tidigare, har egenföretagare behövt vänta 15 dagar på att pengarna ska nå deras konton. Genom Zimplers samarbete med Gigapay får samtliga kreatörer tillgång till direkta utbetalningar på lika villkor. Några av de företag som använder tjänsten i dagsläget är Society Icon, Gigatal och INCA.
- Vårt samarbete med Zimpler kommer att ge Gigapays användare bästa möjliga service och funktioner, vilket gör det möjligt för alla, såväl egenföretagare, att få tillgång till direkta utbetalningar utan att behöva använda sig av och förlita sig på traditionell fakturering, säger Raiha Buchanan, VD och medgrundare av Gigapay. Nyckeln till fortsatt tillväxt och framgång är ett starkt fintech-ekosystem. Genom samarbete kan vi kontinuerligt förbättra utbudet av och kvaliteten på de produkter och tjänster som vi erbjuder.
- För oss är enkelhet allt. Vi vill att människor, oavsett anställningsform, ska ha en sömlös och enkel upplevelse när det gäller arbetsersättning och utbetalning, säger Catrine Rhenberg, Head of Partnership på Zimpler. Fintech-branschen utvecklas och förändras dagligen och vårt främsta mål är att förse våra kunder och användare med bästa möjliga lösningar och upplevelser. För att göra detta behöver vi partners som förstår oss och vårt varumärke och som också utmanar oss att vara det bästa Zimpler vi kan - idag såväl som imorgon. Vi är mycket glada över att få ett nära samarbete med Gigapay, eftersom vi tror att starka samarbeten är nyckeln till att förbli relevant inom fintech.
Pressbild:
Catrine Rhenberg, Head of Partnership, Zimpler:
https://www.dropbox.com/s/vmn5pgvvrnlpxl6/Catrine%20Rhenberg.jpeg?dl=0
För mer information:
Lovisa Fredriksson, presskontakt
T: +46 (0) 73 433 31 10
E: lovisa.fredriksson@zimpler.com
Julia Niedoborek, presskontakt
T: +46(0)72 888 42 05
E: press@zimpler.com
Om Zimpler:
Zimpler är ett svenskt fintechföretag som erbjuder enklare och säkrare transaktioner - utan behov av kort. Zimpler är specialiserat på betalningar från konto till konto och är används av konsumenter och handlare runt om i Europa för effektiva betalningar såväl som utbetalningar. Genom snabb expandering till nya nyckelmarknader är vårt uppdrag att zimplifiera betalningstransaktioner för alla. För mer information, se www.zimpler.com
Om Gigapay:
Gigapay bygger upp en global infrastruktur för löneutbetalningar för en hållbar skapare och digital gig-ekonomi. Företaget är verksamt i Sverige och Finland och kommer att lansera internationella utbetalningar från september 2022. För mer information, se www.gigapay.co/
Nyckelord
Kontakter
Maria FrändegårdHead of Communications, Zimpler
Tel:+46 (0)723 51 63 14maria.frandegard@zimpler.comBilder
Länkar
Om
Om Zimpler:
Zimpler är ett svenskt fintech-företag som erbjuder enklare och säkrare transaktioner - utan behov av kort. Zimpler är specialiserat på betalningar från konto till konto och är används av konsumenter och handlare runt om i Europa för effektiva betalningar såväl som utbetalningar. Genom snabb expandering till nya nyckelmarknader är vårt uppdrag att zimplifiera betalningstransaktioner för alla. För mer information, se www.zimpler.com
Följ Zimpler
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Zimpler
Elon väljer Zimpler för smidigare B2B-betalningslösningar30.11.2022 09:20:38 CET | Pressmeddelande
Fintech-bolaget Zimpler har ingått ett partnerskap med Elon, Sveriges ledande kedja för vitvaror och hemelektronik. Samarbetet innebär att Elon kommer att kunna erbjuda Zimplers B2B-betalningslösning till sina återförsäljare i Sverige. Zimpler är den första aktören i Sverige som erbjuder direktbetalningar mellan företagskonton.
Zimpler lanserar betalningslösning i Brasilien16.11.2022 15:05:00 CET | Pressmeddelande
Svenska fintech-bolaget Zimpler expanderar till Latinamerika och öppnar huvudkontor i fintech-hubben São Paulo. En undersökning* visar att misslyckade onlineköp kostade e-handlare i Brasilien närmare 2,5 miljarder kronor under första halvåret av 2022, något som Zimpler nu planerar att komma till bukt med. Möjligheten att förenkla och utveckla onlineköp gör Latinamerika till en het marknad för ny betalteknik.
Zimpler knäcker koden tillsammans med Primer24.10.2022 14:24:34 CEST | Pressmeddelande
Det snabbväxande fintech-bolaget Zimpler teamar nu upp med Primer, världens första end-to-end automations-plattform för betalningar. Partnerskapet ger Primers återförsäljare och kunder inom olika industrier och segment omedelbar tillgång till Zimplers lösningar för konto-till-konto (A2A)-betalningar utan att de behöver implementera någon separat kod.
Maria Frändegård axlar rollen som Head of Communications på Zimpler17.10.2022 13:12:53 CEST | Pressmeddelande
Fintech-bolaget Zimpler utökar sin kommunikationsenhet och utser Maria Frändegård till Head of Communications. Maria kommer senast från rollen som presschef på Systembolaget och har tidigare arbetat med stora varumärken såsom Swedbank, PayEx, Trygg-Hansa och PostNord.
Linda Höglund tillträder som operativ chef på Zimpler27.9.2022 13:02:23 CEST | Pressmeddelande
Fintech-bolaget Zimpler har utsett Linda Höglund till operativ chef, Chief Operation Officer, för verksamheten. Linda Höglund har sedan 2021 arbetat som Chief People Officer på Zimpler och tillträder sin nya position med omedelbar effekt.