Nordberg Movement AB

Konstnären Ingela Ihrman och koreografen Stina Nyberg möts i en ny föreställning på Hägerstensåsens medborgarhus4.12.2023 11:31:58 CET | Pressmeddelande

Tvåtakt är en duett i två akter, skapad och framförd av kritikerrosade konstnären Ingela Ihrman och koreografen Stina Nyberg. I föreställningen tar de sig an och utforskar varandras konstnärliga praktiker och kroppar. Tvåtakt är Ingela Ihrman och Stina Nybergs första större samarbete. Premiär på Hägerstensåsens medborgarhus den 12 december. Spelas till den 17 december.

Premiär för VR-verket Get Real av koreograf Robin Jonsson på Kulturhuset Stadsteatern27.3.2023 15:43:53 CEST | Pressmeddelande

VR-verket Get Real, av koreograf Robin Jonsson, har premiär på Kulturhuset Stadsteatern den 31 mars. Föreställningen bygger på en ny form av virtuell scenkonst. I Get Real sker ett unikt och meningsfullt samspel mellan dansare och publik, som skapar verket med sina egna kroppar, rörelser och röster. Get Real spelas den 31 mars - 2 april på Kulturhuset Stadsteatern, Kilen.