Pressinbjudan: Finansieringsevent för entreprenörer och investerare den 23/1021.10.2019 10:50:44 CEST | Pressmeddelande

Varför är det så svårt för kvinnor att locka investerare? Bara 1% av riskkapitalet i Sverige går till bolag grundade av kvinnor. För att lyfta denna fråga anordnas Cash is Queen, eventet där vi synliggör utmaningar och börjar leva förändringen till ett mer jämlikt och inkluderande kapitalklimat. Välkommen till en inspirerande eftermiddag där fokus ligger på en jämlik framtid inom finansiering och investering.

EU-pris till strategin bakom Göteborg Stads näringslivsstrategiska program  27.6.2019 07:15:00 CEST | Pressmeddelande

Business Region Göteborg har tagit emot priset “European Entrepreneurial Region Award 2020” (EER Award 2020). – Vi är så glada och stolta över priset! Det är en bekräftelse på framdriften av det näringslivsstrategiska programmet som drivs av Business Region Göteborg, säger Pia Areblad, ansvarig för Göteborgs Stads näringslivsstrategiska program på Business Region Göteborg.

Pressinbjudan: Hur står sig Göteborgsregionens företag inom AR/VR?15.2.2019 10:47:25 CET | Pressmeddelande

Business Region Göteborg har tillsammans med Visual Arena har gjort en kartläggning av företagen som arbetar inom augmented reality och virtual reality i Göteborgsregionen. Rapportstudien visar att vi har ett kluster av över 100 företag som är verksamma inom AR/VR och drivande industrier är Life Science, Automotive & Engineering. I studien beskrivs ekosystemet och de senaste trenderna inom detta område.
  • >>