Meny

C.F. MØLLER ARCHITECTS VINNER NYTT PROJEKT I TYSKLAND11.7.2018 11:33 | Pressmeddelande

C.F. Møller har vunnit en internationell tävling om utvecklingen av den nya tågstationen i Altona, Hamburg. Förslaget syftar till att fungera som ett visionärt landmärke och en urban katalysator, både för den norra stadsdelen Altonas utveckling och för hela Hamburg. Genom att koppla samman natur och stadsliv spelar den nya stationen en roll i att bidra till stadens vision om att konsolidera och framhäva dess grönområden.

C.F. Møller Architects förslag för Business Connection Trelleborg baseras på cirkulär ekonomi29.6.2018 09:16 | Pressmeddelande

C.F. Møller Architects och Carlstedt Arkitekter fördjupar samarbete16.5.2018 08:00 | Pressmeddelande

De två arkitektföretagen C.F. Møller Architects och Carlstedt Arkitekter för samman sina kompetenser för gemensamma uppdrag inom vårdsektorn. Med C.F. Møller Architects helhetssyn och internationella erfarenheter av sjukvårdsbyggnation och Carlstedt Arkitekters gedigna erfarenhet inom vårdarkitektur utvecklar kontoren gemensamt projekt med fokus på så väl samhällsbyggnadsaspekter och vårdarkitekturens höga tekniska krav som funktion och estetik.