Meny

Ingrosso har betygsatt - Göteborg hetare än Vegas!27.11.2017 09:41 | Pressmeddelande

Aldrig någonsin har något liknande gjorts på ett hotell i Norden, säger Fredrik Blomberg, VD på hotellet och upphovsmakaren till Take Over. Klubb är något vi kör med jämna mellanrum och vi är kända för att vara en festpalats fortsätter Fredrik. Take Over är dock att ta det hela mer än ett par steg ytterligare. Hotellet stängdes ner under 48 timmar och förvandlades till en enda stor klubbarena. Två av världens största DJ:s ägde varsin kväll, Alesso på fredagen och Ingrosso på lördagen. Det flögs in gäster från Los Angeles, Wien och Berlin men framförallt var det Göteborgarna som gjorde Post och Take Over till sin festplats under helgen. Alla bar och restaurangenheter på hotellet förvandlades till arenor för fest, Postbaren blev Snowman Room med resident DJ:s som körde klubb så gott som dygnet runt. En av helgens höjdpunkter här var coola tjejerna i Grabb som visade killarna vart skåpet ska stå! Bon Bon Bar förvandlades till 808 x Nightfly Room där stora namn inom Tecno scenen såsom Nic

Kidsen kommer att rädda världshaven!24.10.2017 17:18 | Pressmeddelande

Ocean 2017 i Göteborg 1 till 4 november Post Explorers är ett nystartat projekt av Clarion Hotel Post och Joakim Odelberg där skolbarn får arbeta med frågor som rör havet. Det är anställdas barn och deras skolklasser som den 1 november kommer att presentera sitt arbete och berätta om hur vi kan ändra vårt sätt att leva, äta och förhålla oss till vår livsviktiga naturkälla – havet! Projektet leds av bevarandefotografen och naturfilmaren Joakim Odelberg, som har flera uppmärksammade produktioner om marin nedskräpning och annan miljöförstöring i havet. Joakim är en framstående pedagog och opinionsbildare som genom sina bilder visar det vackra och storslagna i vår havsmiljö, samtidigt som han sätter fokus på problem och utmaningar som rör miljön i havet. Joakim har nyligen representerat Sverige, under FN:s internationella havskonferens ”The Ocean Conference” i New York, med sin audiovisuella utställning om marin nedskräpning. Denna utställning kommer att visas upp på Clarion Hotel Post und

OBÄDDADE SÄNGAR SOM RÄDDAR LIV4.9.2017 16:49 | Pressmeddelande

Barn ritar teckningar för att rädda andra barn Just nu samlar Clarion Hotel Post in mängder av teckningar - ritade av barn för att hjälpa barn. För varje teckning som samlas in skänker hotellet pengar till UNICEF i ett projekt som heter Sweet Dreams. Projektet har som mål att ge barn utsatta för människohandel möjlighet att sova tryggt om natten. Därför kommer det stå en säng i hotellets lobby mellan 4-11 september för att uppmärksamma projektet. Torsdag den 7:e september dukar OS-guldkonditorn Patrik Fredriksson upp en söt dessertbuffé mellan kl 16-18 samtidigt som Clarion Hotell Post ger ut sängen som pris till en av dem som ritat teckningar. Från och med 1 augusti 2017 kan även hotellets gäster bidra till insamlingen. Gäster som bor på hotellet mer än en natt ges möjlighet att tacka nej till rumsstädning. Då doneras 10 kr till projektet som syftar till att ge barn som utsatts för människohandel ett tryggare liv. -Genom vårt samarbete med UNICEF kan vi hjälpa barn utsatta för människ

JUST NU: Fairtrade-kaffet uppmärksammas på Drottningtorget i Göteborg11.5.2017 07:19 | Pressmeddelande

Fram till kl 08.30 idag serverar Clarion Hotel Post fairtrade-kaffe utan kostnad för att uppmärksamma årets globala Fairtrade Challenge igång. Detta är ett sätt för oss att stödja de kaffeodlade i världen som har en tung arbetsbelasning och inte alltid så bra arbetsvillkor, säger Fredrik Blomberg, VD på Clarion Post. Fairtrade Challenge är en internationell kampanj där så här långt fler än 3400 organisationer och företag världen över har anslutit sig. Målet är att servera så många enheter som möjligt med Fairtrade-märkta produkter i en insats för att öka medvetenheten runt rättvis handel. Hela Nordic Choice Hotels är med, och gäster och alla andra som kommer förbi Clarion Post kommer serveras en rykande färsk kopp med ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Fairtrade-märkningen säkrar anständiga arbetsförhållanden och handelsvillkor för de som odlar vårt kaffe, vilket är väldigt viktigt eftersom produktionsleden är svåra att överblicka. Kaffet som serveras på Nordic Choice Hotels är därf

Restaurang vRÅ utökar sin expertis på sake9.5.2017 11:04 | Pressmeddelande

Bra blir ännu bättre. vRÅs dryckesansvarig Johanna Ahl har i dagarna tagit sommelierexamen. Med ett brinnande intresse för mat och dryck har Johanna nu en gedigen kunskap inom ämnet och den största passionen kommer givetvis från Japan. Med över 30 olika sorter erbjuder vRÅ ett stort utbud av den japanska drycken sake. Beståndsdelen i sake är till största del ris och tillhör idag en av de mest avancerade bryggningsprocesserna, vilket gör den till en helt egen dryckeskategori. Sake serveras bäst kyld och kan ackompanjeras med såväl japansk som västerländsk mat. Det finns otroligt mycket historia kring sakekulturen och dryckerna är väldigt välgjorda. Utbudet är brett och det finns fem olika grundtyper, berättar Johanna. Intresset för sake har på senare år växt och idag återfinns drycken på finkrogar men också på små “hål-i-väggen”-sushibarer. På restaurang vRÅ finns ett stort utbud och ett genuint intresse. Om Johanna får bestämma blir nästa steg att gå WSET level 3 Award in Sake. Kursen
  • >>