Driftio

Driftio är GDPR-Appen för alla som vill samla, förstå och säkert dela/återkalla sin finansiella data, och därmed själva kunna erhålla värde från sin data.

Driftio är en beslutsstödstjänst där användarna äger all sin information och själva erhåller värdet utav sin data. Vi vill ge privatpersoner över hela världen tillbaka kontrollen och makten över sin ekonomiska data. Driftio hjälper därför konsumenter att minska sin finansiella stress och oro genom full insikt över utvecklingen av sina privata tillgångar och skulder, samt att på ett säkert sätt dela sin data med vem eller vilka företag och banker som de vill.

Bolaget grundades år 2017 och vi är ett team på 6 personer vars målsättning är att våra användare ska kunna utnyttja sin personliga finansiella data för att kunna spara tid, kostnader och erhålla förutsättningar för en bättre långsiktig avkastning. Det uppfyller vi genom att erbjuda konsumenter en lättanvänd och automatiskt uppdaterad personlig balansräkning bestående av digitalt insamlade tillgångar och skulder som du som användare när du vill kan dela när du vill med vem eller vilka företag som du vill. Tillsammans med våra kommande AI-baserade tjänster skapar det förutsättningar för att erhålla bättre råd och tjänster anpassade för just dina och din familjs specifika ekonomiska förutsättningar. Dessutom möjliggörs bättre priser och villkor för pensioner, sparande och lån.

Driftio erbjuds såsom Gratis-, Premium- och Business-versioner och finns tillgänglig såsom Webb-tjänst samt via Appar via iOS App Store och Android Play. Driftio är helt säker att använda och erbjuder högsta integritet för den personliga data som läggs in i tjänsten. Våra användares ekonomiska data är helt konfidentiell och som användare väljer du aktivt själv när det gynnar dig och du vill dela hela eller valda delar av din personliga finansiella data. Ingen data säljs utan all data som läggs in i tjänsten stannar hos Driftio och delas bara enligt våra användares uttryckliga önskemål. Kommunikationen krypteras med 256 bitars RSA-kryptering samt lagras säkert i en molnlösning inom EU. Verifieringen av våra användares identitet garanteras säkert i Sverige med hjälp av BankID och bolagets utveckling supportas och stöttas av statliga Almi genom lån.

Läs mer om Driftio här via vår hemsida

• Driftio