EVRY är ett ledande nordiskt IT-tjänst- och programvarubolag med mer än 10 000 kunder i både privat och offentlig sektor. Mer än fem miljoner människor i de nordiska länderna använder dagligen lösningar som levereras av EVRY. Genom en stark lokal närvaro med djup teknisk och affärsmässig insikt är EVRY en drivande kraft för kundens innovation och förnyelse. EVRY hade 2016 en omsättning på NOK 12,2 miljarder och cirka 8500 medarbetare i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu utanför Oslo och aktien är noterad på Oslobörsens huvudlista.

Meny

Handelsbanken i Finland och EVRY ingår ett strategiskt avtal13.12.2018 06:51 | Pressmeddelande

(Stockholm, 13 december 2018) Handelsbanken Finland och EVRY har ingått ett avtal för leverans av nästa generation kärnbank- och betalningslösningar. Det samlade kontraktsvärdet uppgår till cirka NOK 650 miljoner under en period av åtta år (och i tillägg en option på två år). Detta är ett viktigt steg för EVRY i den finska marknaden för företagets strategi om att fortsätta växa i Norden och internationellt.

Mer innovation och bättre tjänster för digitala anställda hos SpareBank 112.11.2018 12:00 | Pressmeddelande

(Oslo den 12 november 2018) SpareBank 1 Alliansens nya samarbete med EVRY i samband med digitala arbetsplatstjänster är avsett att möjliggöra mer innovation och bättre service för anställda. Under det nya fyraåriga avtalet kommer EVRY att tillhandahålla server- och klientoperationstjänster detta inkluderar alternativ för bankerna i Alliansen att få tillgång till tjänster som beredskapslösningar och offentliga och privata molntjänster.

EVRY ASA: Fortsatt omsättningstillväxt och kraftigt förbättrad marginal jämfört med föregående år1.11.2017 11:25 | Pressmeddelande

(Fornebu den 1 november 2017) EVRY rapporterade en ökad omsättning samt ökade marginaler för det tredje kvartalet 2017 jämfört med samma kvartal föregående år. Företaget har upplevt positiv intäktstillväxt inom alla affärssegment under tredje kvartalet 2017 och de förbättrade marginalerna är resultatet av en effektiv affärsmodell och genomförandet av alla strategiska åtgärder som har inletts de senaste kvartalen.