Familjens Jurist är Sveriges största juristbyrå, med 400 medarbetare på 240 kontor med inriktning på juridisk rådgivning till privatpersoner. Verksamheten omfattar alla delar av familjerätten men även områden som migrationsrätt, målsägandebiträde, etc. Familjens Jurist omsätter drygt 400 miljoner kronor per år och är ett helägt dotterbolag till Fonus ekonomisk förening.

• Familjens Jurist

Mer än en halv miljon svenskar oroliga för familjekonflikter om arv7.3.2023 07:13:00 CET | Pressmeddelande

En arvstvist kan uppstå lättare än vad man kan tro och har man inte tänkt igenom hur man vill fördela arvet finns det risk för infekterade konflikter. En ny Novus-undersökning från Familjens Jurist visar att mer än en halv miljon svenskar är oroliga för att deras nära och kära kommer att hamna i konflikt om deras arv efter deras bortgång. Arne Larsson, jurist och expert på arvsrätt, reder ut fallgroparna och hur man undviker att anhöriga hamnar i en uppslitande arvstvist.
  • >>

• Familjens Jurist