BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter i Sverige och med cirka 2,2 miljoner årliga passagerare, har BRA en marknadsandel av svenskt inrikesflyg om cirka 30 %.

BRA klimatkompenserar som enda kommersiella flygbolag i världen för mer än alla sina CO2-utsläpp utan extra kostnad för resenärerna. BRA erbjuder sedan 2018 alla att välja fossilfritt biobränsle vid bokning av flygresan och redan år 2009 miljöcertifierades bolaget som världens första passagerarflygbolag.

BRA flyger till Stockholm/Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Åre/Östersund, Örnsköldsvik, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen/Trysil, Helsingfors, Oslo/Torp, Riga, Tallinn, Berlin, Lyon.