Foodrunners uppdrag är att hjälpa konsumenter att hitta bättre produkter och priser i livsmedelshandeln. Varje månad hjälper vi tiotusentals konsumenter att dels hitta bättre och billigare varor, dels spara pengar genom att jämföra priser på dina inköp och erbjuda dig rätt pris på alla leveransalternativ.

• Foodrunners

Svensk livsmedelsinflation: förloraren är konsumenten12.8.2022 08:07:00 CEST | Pressmeddelande

Jordbrukslivsmedelspriserna steg med +31% år 2021 och estimeras öka med ytterligare +22% i år, mitt i en allmän inflationskris på bl.a. elektricitet, bränsle och gödningsmedel. Flera år av lägre jordbruksavkastning har lett till låga lager och, på senare tid, Rysslands invasion av Ukraina har inte bara påverkat utbudet av basvaror som vete eller olja, utan spiller även över på substitut varor.

Prisutvecklingen på 4 vanliga livsmedel skakar om Sverige5.8.2022 09:41:51 CEST | Pressmeddelande

Under de senaste månaderna har stigande matpriser kontinuerligt rapporterats ut i media. Priset på smör, kaffe och grönsaker har ofta använts som referensobjekt. Sanningen är dock att prisuppgången för en majoritet av våra livsmedel har varit dramatisk under våren 2022 berättar Michael Kärrberg vd på Foodrunners. – Vi följer priserna på över 300 000 livsmedelsvaror på veckobasis över nästan samtliga Svenska livsmedelskedjor och pilarna pekar generellt kraftigt uppåt.

Matprisinflation - men det finns en riktig lösning!12.5.2022 11:46:26 CEST | Pressmeddelande

Matpriskrisen har lösningar – i alla fall om Foodrunners får bestämma. Grundat i Sverige som en utmanare till det traditionella sättet när konsumenter skall handla mat har bolaget på kort tid lanserat sin första version av vad man själv kallar "Världens första hyperomnikanal för mat". Uppbackade av flertalet investerare med Lena Apler från Draknästet som största investerare vill Foodrunners förändra konsumenternas beteende.

• Foodrunners