Tre nytillskott på Frölunda Torg i vår23.4.2020 09:33:46 CEST | Pressmeddelande

Coronakrisen har drabbat inte minst restaurangnäringen – men Glenn Sportsbar har nu öppnat på köpcentrumet Frölunda Torg i Göteborg. Därmed får det redan stora utbudet av restauranger ett välkommet nytillskott. – Att vi nu kan bredda utbudet med en sportbar känns både efterlängtat och spännande, säger Tobias Heurlin, biträdande Centrumchef Frölunda Torg. Två nya butiker öppnar även inom kort på köpcentrumet: skokedjan Skechers och zoobutiken Arken Zoo.

Unik energianläggning på Frölunda Torg invigd: producerar nio andelar energi för varje andel köpt elenergi16.10.2019 08:30:00 CEST | Pressmeddelande

Prestigeladdade nomineringar för Frölunda Torg25.9.2019 16:05:10 CEST | Pressmeddelande

Frölunda Torg först i världen: Butik helt skapad av besökarna19.3.2019 11:56:10 CET | Pressmeddelande

Frölunda Torg storinvesterar i unikt grönt energiprojekt!8.3.2019 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Frölunda Torg lanserar i år projektet Geo Sol, en jätteinvestering i förnybar energi som ska försörja fastigheten. Unikt är att energin från solen omvandlas till komfortkyla och spillvärmen från den processen lagras i berget till vintern när värmen behövs. Investeringen beräknas till cirka 32 miljoner kronor, och sänker årligen Frölunda Torgs fossila utsläpp med 225 ton C02. – Det är en investering för klimatet, och ett led i ett omfattande och nytänkande hållbarhetsarbete, säger David Schongin, Centrumchef Frölunda Torg.

Unik juldekor på Frölunda Torg26.11.2018 11:03:00 CET | Pressmeddelande

Årets julbelysning på Frölunda Torg är världsunik och spektakulär - ett strålande Askungens häst- och vagnekipage med glittrande ljus, placerat i Centralhallen. - Det är en magisk upplevelse, en sagomiljö att uppleva bortom det kommersiella. En plats att mötas på och drömma sig bort en stund. på, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda torg. I Centralhallen, mitt i Frölunda Torg, har alltså Askungens fina vagn parkerat med ett hästekipage och en pumpavagn på byggts upp. Hela ekipaget är 14 meter långt och pumpavagnen fyra meter hög. Totalt är det 6000 ledlampor som glittrar över hela vagnen och hästarna. Den unika och spektakulära juldekoren kompletteras av ett sagolandskap med prinsessans slott som skymtas i horisonten och små härliga vintermiljöer med feér och andra sagofigurer som bidrar till den magiska atmosfären. – Frölunda Torg har nu i tre år arbetat konsekvent i sin varumärkesplattform kring att skapa ”Händelsernas Centrum”. Förra året gjorde vi den lyckade julkampa

Det regnar inne på Frölunda Torg27.9.2018 10:36:00 CEST | Pressmeddelande

Hösten är här och Göteborg visar sig verkligen från sin sämsta sida. Paraplyet går av på två ställen på väg till jobbet, pisseregnet piskar i ansiktet och bilarna skvätter upp lerigt vatten. Förra hösten körde Frölunda Torg kampanjen som gav en känga åt höstvädret, samtidigt som de hyllar inomhusshopping. I år förstärks kampanjen med en maffig inomhusinstallation på plats i Centralhallen. Fyra stora regnmoln hänger ner från taket över besökarna. Molnen är dessutom utrustade med ljud- och ljuseffekter som förstärker upplevelsen av att befinna sig i ett höstoväder. Vi älskar att skapa händelser och snackisar hos och om oss. Vädret är ju dessutom ett hett samtalsämne och vi märkte direkt när vi satt upp regnmolnen att många stannade upp, pratade och började fota, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda Torg. Molnet är skapat av eventbyrån Templar Events på idé och uppdrag av reklambyrån Dear Friends. Länk till bilder på molnen: https://we.tl/t-PT1gohCsEv

Åhléns är Årets butik på Frölunda Torg9.5.2018 10:45:00 CEST | Blogginlägg

Tusen tack till alla våra besökare och följare som hjälpte till att rösta fram Årets butik på Frölunda Torg! De nominerade var Rituals, Åhléns, Synsam och Din Sushi. Det var jämnt in i det sista men till slut kunde vi konstatera att Åhléns fått flest röster och alltså kammande hem det ärofyllda priset. Grattis till Lisa Grundel-Angeros som belönades med ett presentkort på 500 kronor för sin röst.

Rösta fram Årets Butik och vinn ett presentkort!17.4.2018 13:51:00 CEST | Blogginlägg

Rösta fram Årets butik och vinn ett presentkort laddat med 500 kronor! Varje år hyllar vi våra medarbetare genom dela ut priset Årets butik till en butik som gjort det där lilla extra under året som gått. Nu behöver vi din hjälp att utse en värdig vinnare! De nominerade butikerna är Synsam, Åhléns, Rituals och Din Sushi. Rösta på din favorit genom att kommentera Facebook-inlägget med butikens namn samt en kort motivering till varför just den butiken får din röst. Den person som skrivit den bästa motiveringen vinner ett presentkort på 500 kronor. Skriv gärna med dina personliga erfarenheter och upplevelser i motiveringen – det ökar din chans att vinna! Tävlingen avslutas den sista april och vinnaren av presentkortet presenteras veckan därpå. Fullständiga tävlingsregler och villkor hittar du på vår hemsida.
  • >>