gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 460 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om Sveriges alla gymnasieskolor. Bakom gymnasium.se står Educations.com Media Group, som även driver söktjänsterna studentum.se, utbildning.se, kurser.se och aktivitet.se.

Inspirationsdag för studie- och yrkesvägledare: "Otroligt givande"11.10.2019 13:14:00 CEST | Pressmeddelande

Educations Media Group förvärvar Blueberry och ökar fokuset på utlandsstudier6.9.2019 11:46:00 CEST | Pressmeddelande

Educations Media Group (EMG), marknadsledande på utbildningsförmedling genom digitala plattformar, har förvärvat Blueberry, Sveriges största agent för utlandsstudier. Blueberry, som har ett tydligt användarfokus, erbjuder kostnadsfri rådgivning och hjälper varje år hundratals studenter att studera utomlands. Med hjälp av EMG:s marknadsledande siter med över 30 miljoner besökare under det gångna året är målet att effektivisera ansökningsprocessen och mångdubbla antalet studenter inom ett par år.

Svenskägda utbildningsjätten EMG satsar på tillväxt med techinvesteraren Verdane3.9.2019 13:58:00 CEST | Pressmeddelande

Educations Media Group, som driver världens ledande söktjänster inom utbildning, får en ny stark partner i form av Verdane, en tongivande skandinavisk investerare inom techbolag och e-handel. ”Vi tycker att utbildning är ett väldigt intressant område, med tanke på att sektorn förändras i snabb takt. Jag tror att allt fler skolor kommer att marknadsföra sig i digitala kanaler framöver, där har EMG en väldigt stark position.”, säger Jakob Tolleryd, Partner på Verdane.

Öppet hus och information online - så vill eleverna få information!10.6.2019 15:03:00 CEST | Pressmeddelande

Att besöka en skolas öppet hus och söka information online är de två populäraste sätten att få information inför gymnasievalet. Detta enligt gymnasium.se:s senaste undersökning om elevernas tankar och beteende inför gymnasievalet. Det bästa sättet att få information inför gymnasievalet är att besöka skolornas öppna hus, enligt eleverna. På andra plats kommer att söka information via nätet, på tredje plats är att prata med sina vänner och på fjärde är att besöka mässor. De två minst populära sätten enligt eleverna är att prata med en studie- och yrkesvägledare och att läsa fysiska broschyrer och kataloger. Varje år frågar gymnasium.se deras besökare frågor om gymnasievalet för att se vad nuvarande och blivande elever tycker och upplever. Svaren sammanställs i en årlig rapport: Gymnasievalsundersökningen. I årets rapport deltog 3964 elever. Vill du har fler insikter om gymnasieväljarna i frågor som vad eleverna blir påverkade av mest, vad de tycker om recensioner och hur mycket hjälp de

Skolan som lyckats med det ovanliga23.5.2019 09:26:00 CEST | Pressmeddelande

Så får Foucaultgymnasiet ut unga i arbetslivet efter särskolan. Tätt samarbete med Arbetsförmedlingen och ämnesintegrering är två viktiga byggstenar i skolans strategi. Möt Emma Rosengren rektor på skolan där alla elever där alla elever kommer ut i arbetslivet efter examen. Att få ut unga i arbetslivet efter gymnasiesärskolan är en utmaning många gymnasiesärskolor möter. Emma Rosengren har arbetat som rektor på Foucaultgymnasiet i två och ett halvt år. Hon blev uppmärksammad av Myndigheten för Delaktighet (MFD) på grund av hennes och Foucaultgymnasiet arbete med att få ut sina elever i sysselsättning efter gymnasiesärskolan. - Under elevens tid i gymnasiesärskolan ska det inte bara vara fokus på tiden i gymnasiesärskolan utan även på livet efter. Emma Rosengren, Rektor Foucaultgymnasiet Vi på gymnasiesärskola.se har intervjuat Emma för att få en större inblick i vad som gör att de har lyckats så bra med introducera sina elever ut i arbetslivet. Läs intervjun med Emma på gymnasiesärskol