Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra komvuxutbildningar, yrkeshögskola, sfi och distansgymnasium utbildar årligen över 70 000 studerande och elever. Vår vision är att vara ledande i utbildning för vuxna och därigenom delaktiga i inkludering och förbereder för arbetslivet. Hermods ingår i Academedia, som genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande vill skapa en bättre framtid.

Hermods Yrkeshögskola fortsätter tillväxtresan efter myndighetens tilldelning av YH-program för 202312.1.2023 16:34:59 CET | Pressmeddelande

Myndigheten för Yrkeshögskolan gav idag sitt besked om vilka nya yrkeshögskoleprogram som landets YH-anordnare beviljats starta hösten 2023. Hermods Yrkeshögskola fortsätter att expandera i årets ansökningsomgång där ett viktigt fokus ligger inom teknik och samhällsbyggnad men även grön näring, hållbarhet och energi. Hermods Yrkeshögskola startar sex helt nya utbildningar och expanderar befintliga utbildningar på fler orter i höst.

Därför behövs kvinnor i ”manliga” jobb och utbildningar!7.3.2022 15:22:44 CET | Nyheter

Idag ser vi att nästan 94% av de sökande till byggutbildningarna är män.* Det är något som behöver ändras för att få en större bredd i branschen. Det handlar om inkludering, men även mångfalden behöver breddas. ”- Vårt jobb inom YH är förmedla de olika rollerna, berättar Anna, utbildare inom Hermods Yrkeshögskola. Att driva branschen framåt genom utbildning som är anpassade efter alla kön och erfarenheter förändrar samhällsstrukturer.
  • >>