Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra komvuxutbildningar, yrkeshögskola, sfi och distansgymnasium utbildar årligen över 70 000 studerande och elever. Vår vision är att vara ledande i utbildning för vuxna och därigenom delaktiga i inkludering och förbereder för arbetslivet. Hermods ingår i Academedia, som genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande vill skapa en bättre framtid.

Ny bok om språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt vägleder ämnesundervisningen inom vuxenutbildningen22.10.2020 09:39:50 CEST | Nyheter

Studieovana vuxna har svårt att ta till sig kunskapen inom vuxenutbildningen där det ofta är skolspråket som ställer till det. Författaren Annsofie Engborg har givit ut boken Att undervisa vuxna — språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt där syftet är att ge lärare inom bland annat Komvux kunskap om hur undervisningen kan bli enklare att förstå för vuxenelever.
  • >>