Hogia erbjuder kunskap och IT-stöd till företag för att de ska kunna utveckla sina verksamheter på ett effektivt sätt. Hogia utvecklar allt från små bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogia-gruppen finns 30 operativa bolag. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare och tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia-gruppens huvudkontor ligger i Stenungsund, där företaget grundades 1980. Idag har den familjeägda koncernen växt till 700 medarbetare och finns i Norden och Storbritannien.

• Hogia AB

Jönköpings kommun kontrakterar Hogia som leverantör för Visingsötrafiken16.9.2020 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

I januari gick Jönköpings kommun ut med en direktupphandling för att ersätta sitt befintliga boknings- och biljettsystem för färjetrafiken mellan Gränna och Visingsö - Visingsötrafiken. Färjetrafiken bedrivs i kommunens regi på uppdrag av Trafikverket. Ett antal leverantörer svarade på upphandlingen och Hogia Ferry Systems, med standardprodukten BOOKIT, vann och tilldelades kontraktet.

Proaktivitet för en attraktivare kollektivtrafik25.2.2020 10:30:00 CET | Blogginlägg

Håll dina kunder informerade i alla lägen! Emma Fernlöf från Hogia är en av talarna på kollektivtrafikmässan IT-Trans i Karlsruhe i början av mars. Hon kommer att prata om framtidens kollektivtrafik och hur trafikledningen med smart information kan agera proaktivt och undvika att störningar i kollektivtrafiken drabbar resenären, vilket skapar en smidigare resa och bidrar till en attraktivare kollektivtrafik. Ett proaktiv agerande kännetecknar nästa generations kollektivtrafik, säger Emma och berättar mer om hur detta kommer att se ut.

More efficient access control system for the Port of Trelleborg19.11.2019 15:00:00 CET | Press release

As part of striving to become the best RoRo port in Europe, Port of Trelleborg is investing in digitalisation and new IT solutions. In a project collaboration with Hogia, the port has introduced a fully automatic gating solution for the port’s existing gate-in. With the new solution, the trucks can keep moving throughout the access control process, and without having to stop to show a ticket or entry documentation. This enables a constant flow of vehicles into the port, thereby streamlining entry, and avoiding congestion build-up. This also has a positive impact on both the environment as well as safety within the port and on the port hinterland road network.

Digital signering ökar säkerheten inom industrin4.11.2019 08:10:02 CET | Pressmeddelande

För att förebygga arbetsplatsolyckor inom tillverkningsindustrin är det viktigt att se till att varje medarbetare har rätt utbildning för sin arbetsuppgift och är medveten om de risker som finns och hur man undviker dem. Efterfrågan på en effektiv och säker distribution av instruktioner, men även andra avtal och dokument, gör att Hogia nu lanserar en ny tjänst för digital signering, Hogia Signit.

Digitalisering av Portsmouth International Port5.9.2019 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Portsmouth International Port er den nest største havnen for kryssing av den engelske kanal. Herfra går det flere fergeruter enn fra noen annen britisk fergehavn til populære reisemål i Frankrike, Spania og Kanaløyene. Hvert år står to fergeselskaper for transport av 250 000 fraktenheter gjennom terminalen. Portsmouth International Port har tildelt Hogia kontrakt for leveranse av et terminalstyringssystem som skal digitalisere styringen av varetransport gjennom terminalen og dermed øke terminalens effektivitet.
  • >>

• Hogia AB