Interflora
Interflora

Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får blommor är så äkta. För att blommor kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen av att ge.

Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljer vi Blommogram genom interflora.se och cirka 600 fristående blomsterbutiker.

Läs mer på www.interflora.se

Heidi Mikkonen: "Jag älskar att inspirera"10.10.2019 13:59:00 CEST | Blogginlägg

Att skapa med säsongens blommor är ett självklart val för Heidi Mikkonen. Längtan efter höstens hortensior eller vårens första tulpaner är en härlig känsla och variationen ger idéerna näring. Omväxlingen hör till det hon uppskattar allra mest som florist. Ingen dag är den andra lik. – Att få använda mycket material är ju fantastiskt, som till riktigt stora kransar eller kistdekorationer. Men det är lika fint att ta vara på det som eventuellt blivit över efter dagens arbete, svinnet. En ensam gul ros eller enstaka lejongap blir hur fina som helst i en personlig bukett. Förr skulle man alltid ha tre eller fem av varje sort, men så behöver man inte tänka längre, säger Heidi. Känner av stämningar När hon skapar till sig själv blir det helst naturinspirerat, blommigt och kvinnligt, men att kunna läsa av kunden är givetvis en förutsättning för att lyckas i yrket. Inspiration hittar hon ute i folklivet, i arkitekturen runtomkring, i filmer, på loppisar och i årstidernas skiftningar. – Jag let

Interflora är stolt sponsor till Cancerfonden & Rosa bandet16.9.2019 09:27:00 CEST | Pressmeddelande

Som stolt sponsor till Rosa Bandet kommer Interflora under oktober månad att bli blomstrande rosa. Rosa buketter kommer att säljas på interflora.se, där 30 kr per bukett kommer gå oavkortat till kampen att besegra cancer. – Vi är mycket stolta över att få vara med och bidra till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Det känns som ett väldigt naturligt samarbete då vår produkt är med i livets alla tillfällen och skänker omtanke, kärlek och pepp, säger Nina Lindvall, vd på Interflora. Interflora kommer även att sälja årets Rosa Band som tillval till alla Blommogram från den 27 september till den 3 november. Om Cancerfonden och Rosa Bandet: Årets Rosa Bandet-kampanj har temat ”Tillsammans mot cancer” och kampanjens syfte är att samla in pengar till forskningen, sprida kunskap om sjukdomen och påverka beslutsfattare i viktiga frågor. Målet är att färre ska drabbas och att fler ska överleva cancer.

Sofie Danielsson Söhr: "Naturen gör mig kreativ"13.9.2019 09:00:00 CEST | Blogginlägg

Sofie Danielsson Söhr söker sig gärna ut i naturen för idéernas skull, de flödar bättre där. Men också för att gräs, kottar och fröställningar ger en magisk touch till floristiskt hantverk. Utflykterna är en bonus för Sofie som är uppvuxen långt ute på den skånska landsbygden, men bosatt i Stockholm sedan många år. ETT BLOMSTRANDE ÅRHUNDRADE När hon fick uppdraget av Interflora att skapa matchande buketter till vintagevaser från Barnebys, som är en söksajt för konst, design och antikviteter, fann hon inspirationen både utom- och inomhus. – Jag ville skapa trädgårdskänsla i en dov färgskala som jag lånat från gamla målningar, säger hon om buketten Art Deco som säljs på interflora.se i samband med Barnebyskampanjen Ett blomstrande århundrade. Hon band klematis, ros, nejlika, blomstermorot, tistel och eukalyptus i en asymmetrisk och spännande form för att matcha en tidstypisk 1920-talsurna i gjutjärn. – Buketterna till kampanjen var ett roligt uppdrag som känns rätt i tiden med tanke på h

Interflora och Barnebys visar upp ett blomstrande århundrade11.9.2019 09:00:00 CEST | Nyheter

Idag släpper Interflora och Barnebys ett samarbete där de tillsammans har tolkat ett århundrade av tidstypiska vaser och skapat moderna och stiltrogna blomsterarrangemang som passar till. Svensk formgivning har gått från stram och stilren till mjuk och färgglad med böljande mönster. Snittblommorna har följt med sin tid på samma sätt. I detta samarbete mellan Barnebys, som är en söksajt för konst, design och antikviteter, och Interflora har ett antal vintage-vaser valts ut. Vaserna har sedan med hjälp av VM-floristen, Sofie Danielsson Söhr, matchats med moderna tolkningar av tidstypiska buketter. – Vi är så stolta och glada över detta spännande samarbete med Barnebys. Det här är en del i strategin att både bredda erbjudandet till att appellera en mycket medveten och designintresserad konsument och att visa den kreativa höjden i våra floristers hantverk. Vi knyter samtidigt an till det stora intresset för återbruk. Vi hoppas nu att vi ska inspirera våra kunder att leta fram gamla vaser o

Interflora tar Grandparents weekend till Sverige3.9.2019 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag lanserar Interflora kampanjen för Grandparents weekend i Sverige. Högtiden firas i många länder runt om i världen men har hittills inte uppmärksammats i Sverige. Interflora tar Grandparents day till Sverige och firar den som en långhelg, fredag till söndag 6-8 september. Syftet är att uppmärksamma mor- och farföräldrars viktiga roll i familjen och vad de betyder för sina barnbarn. – Mor- och farföräldrar är och har varit en viktig del i mångas liv. De bidrar ofta med erfarenhet, grundade värderingar och blir den där extra viktiga vuxna personen som barnbarnen knyter an till. För det och mycket annat de bidrar med är de värda att uppmärksammas och hyllas ordentligt, säger Louisa Blomstrand, Marknads- och E-handelschef på Interflora. Interfloras kampanj har temat ”Barnbarnens hjältar” och fokuserar på just relationen mellan mor- och farföräldrar och barnbarn. I kampanjen får några barn bl.a. berätta hur mycket de tycker om sina mor- och farföräldrar och varför.

Ny inköps- och hållbarhetschef till Interflora29.8.2019 09:31:00 CEST | Pressmeddelande

Interflora fortsätter sin förändringsresa och stärker ledningsgruppen ytterligare genom rekryteringen av Cecilia Thimerdal som ny inköps- och hållbarhetschef. – Jag är så stolt över att vi har lyckats rekrytera Cecilia. Med sin breda kompetens inom inköps- och hållbarhetsarbete, tillsammans med sitt driv och mod, kommer hon att vara en viktig pusselbit för att utveckla vårt erbjudande, förflytta vår position på marknaden och driva omställningen mot ett modernt och hållbart Interflora, säger Nina Lindvall, vd på Interflora. Cecilia har en lång och bred erfarenhet av inköps-, affärsutvecklings- och hållbarhetsarbete. Hon har jobbat på Boston Consulting Group, H&M, GANT och nu senast på Himla som inköpschef. – Det känns otroligt spännande att, tillsammans med mina nya kollegor, få driva utvecklingen av en lönsam, kunddriven och inte minst hållbar affär. Att Interflora dessutom är ett av Sveriges mest kända varumärken och i en bransch som står i full blom, är nästan för bra för att vara sa

Interflora återkallar choklad19.8.2019 15:45:00 CEST | Pressmeddelande

Interflora återkallar chokladaskar med nio respektive 15 bitar. Produkterna återkallas på grund av att de innehåller jordnötter vilket inte framgår av innehållsförteckningen. Produkternas etikett överensstämmer alltså inte med innehållet vilket kan utgöra en risk för jordnötsallergiker. Återkallelsen avser endast förpackningsstorlek 125 gram och 230 gram (ej fyrabitarschoklad med förpackningsstorlek 55 g). Produkterna har sålts på www.interflora.se och i anslutna Interflorabutiker och ombud i hela Sverige. Produkterna har tagits bort från Interfloras hemsida och i anslutna butiker. Interflora beklagar det inträffade och uppmanar de kunder som har jordnötsallergi, att lämna tillbaka chokladen till en Interflorabutik eller reklamera till kundservice@interflora.se. Vid upplevd allergisk reaktion hänvisar vi till sjukvården. Vid ytterligare information eller frågor kontakta: 08-634 44 30 kundservice@interflora.se

Malin Prüller: "Man kan säga så mycket med blommor"5.8.2019 08:00:00 CEST | Blogginlägg

Får Malin Prüller fria händer är chansen stor att hon utgår från en pudrig palett av pasteller. Som den här morgonens ljuvliga bukett av rosor, stjärnflocka och astilbe. – Det ska helst kännas lite mystiskt – och så älskar jag symmetri, säger hon och skrattar. Hon vet att kollegerna på Interflora Amaryllis skulle nicka och hålla med om de hörde henne. Sagolikt och bohemiskt är en stark trend just nu och Malin fick nyss tillfälle att skapa stilen helt efter eget huvud. – Jag hade väntat länge på just den här händelsen. Min bror gifte sig efter tolv år och det var min present att stå för all blomsterdekoration, från brudbukett och corsage till dukning och utsmyckning av lokalen. Som kronan på verket, bokstavligen, gjorde jag en tiara till bruden. Jag satte rosor, nejlikor, limonium och grönt på en krans av ståltråd. Det blev så fint! Dukningen gick i lantlig stil och i stället för vaser använde Malin glasburkar som hon placerade i små grupper. Här och var fick en vinröd pion lysa upp bor

Sarah Angelsiöö: "Jag vill skapa magi"8.7.2019 07:00:00 CEST | Blogginlägg

Butiken Gullvivan i Stockholm är välfylld. I kyldisken vippar vallmo intill slöjsilja som slagit ut i rosa skyar. Fantastiska fröställningar fångar blicken. Det märks tydligt att floristen Sarah Angelsiöö, som är ny ägare, har känsla för färg och form. I slutet av maj tog Sarah över Gullvivan på Karlavägen 53, en av Stockholms äldsta blomsterbutiker med anor från 1905. Namnet har hon behållit, hon vill gärna vara en länk i den långa historien. – Kyldisken är lite urplockad för tillfället, ursäktar hon sig när hon öppnar ett par timmar innan kunderna får komma in. Men sorterna som finns där berättar om Sarahs fingertoppskänsla. Naturligt, magiskt och frodigt – Jag vill att min stil ska kännas naturlig, att blommor och växter ska likna dem som växer i trädgårdarna. Det ska uppfattas som magiskt och frodigt. Vallmo och luktärter får flyga ut lite på sidan av buketten, det ger liv. Och jag älskar dova färger – smutsrosa, vinrött och alla de bruna nyanserna på hösten. Jag jobbar mycket med
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista
  • >>

Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får blommor är så äkta. För att blommor kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen av att ge.

Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljer vi Blommogram genom interflora.se och cirka 600 fristående blomsterbutiker.

Läs mer på www.interflora.se