Abonnera
Följ

Abonnera på pressmeddelanden från Kommittén för Mänskliga Rättigheter

Få samtliga pressmeddelanden från Kommittén för Mänskliga Rättigheter genom att skriva in din e-postadress nedan. Du kan avsluta ditt abonnemang när du vill.

Kommittén för Mänskliga Rättigheter (KMR) grundades 1969 i USA och 1972 i Sverige för att undersöka och avslöja övergrepp mot mänskliga rättigheter inom psykiatrin och för att rensa upp inom den mentalhälsovården. KMR är en registrerad ideell förening i Sverige utan politisk eller religiös inriktning.
Moderorganisationen heter Citizens Commission on Human Rights – CCHR och är belägen i Los Angeles. Idag finns det omkring 250 avdelningar över hela världen. CCHR startades 1969 i New York av Scientologi-kyrkan och psykiatriprofessor Thomas Szasz, världens mest kända psykiatrikritiker, som skrev 24 böcker om psykiatrins övergrepp, bl.a. den klassiska ”Psykisk sjukdom en myt” som startade reformeringen av psykiatrin på 1960-talet. Thomas Szasz var verksam i CCHR fram till sin död 2012.

BBC bekräftar KMR: psykiatrins droger orsaken till det sanslösa våldet28.7.2017 21:03 | Pressmeddelande

Ända sedan de första antidepressiva SSRI-pillren släpptes i slutet av 1980-talet har KMR hävdat att de framkallar aggressioner, självmord, våld och mord. Vi kallade dem ”mördarpiller” istället för ”lyckopiller”. Det står helt klart att psykiatrins droger är orsaken till det sanslösa våldet. Det finns hur mycket information som helst av detta – som dock mörklagts av finansiella intressen, men nu börjar även media fatta detta.

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.14.3.2017 21:17 | Pressmeddelande

”Inte en enda enstaka individ – inte ens personen som finner det näst intill omöjligt att koncentrera sig eller sitta still – är påverkad av störningen ADHD som vi kallar den idag”, skriver neurologen Richard Saul i sin nya uppmärksammade bok. Han menar att vi har blivit så ”hjärntvättade” av den enorma propagandan bakom ADHD att folk kommer in självmant till läkarna och anmäler sig för diagnos.

Socialstyrelsens nya riktlinjer om ADHD-behandling: Kritiska frågor som nu måste ställas28.4.2015 13:25 | Pressmeddelande

Socialstyrelsen har nu gett ut riktlinjerna Läkemedelsbehandling av ADHD hos barn och vuxna. Man går emot vad FN:s barnrättskommitté och Europarådets parlamentariska församling nyligen begärt. Socialstyrelsen har låtit jäviga psykiatriska experter, direkt ansvariga för den våldsamma ökningen i utskrivning av narkotikaklassad psykostimulantia, få bestämma åtgärder som strider mot barnkonventionen.

Robert F. Kennedys son om hur psykiatriska droger skapar massmördare20.3.2015 21:03 | Pressmeddelande

Douglas Kennedy, tionde barnet till Robert F. Kennedy och Ethel Kennedy, har varit korrespondent för FOX TV Nyheter under 18 år. Dessförinnan var han reporter för The Boston Herald och sedan kriminalreporter för The New York Post. Som TV-nyhetsjournalist, har han täckt varje presidentval sedan 1996, Irakkriget, attacken den 11 september mot WTC och orkanen Katrina, bara för att nämna några.