Meny

Lexus öppnar banbrytande sushirestaurang i Stockholm tillsammans med Yuki Chizui19.3.2019 11:59:00 CET | Pressmeddelande

I Tokyo driver Yuki Chizui restaurangen som revolutionerat sushivärlden. Tillsammans med Lexus öppnar hon nu en svensk pop up-replika för att hylla japansk hantverksskicklighet och innovationskraft – och fortsätta utmana förlegade fördomar och gamla myter. Pop up-restaurangen New Horizons håller öppet endast i två dagar och serverar sushi i världsklass – med Yuki som chef.

Ökad försäljning för femte året i rad för Lexus i Europa10.1.2019 16:30:00 CET | Pressmeddelande

Lexus Europe sålde 76 188 bilar under 2018, vilket är bästa resultatet någonsin i regionen. Självladdande hybrider står för 95 procent av försäljningen i Väst- och Centraleuropa. Stark tillväxt tack vare ökad försäljning av LS, LC och NX – såväl som fortsatta framgångar för RX och CT. Försäljningen har ökat med 76% under senaste fem åren – och Lexus är på god väg att nå målet om 100 000 sålda bilar i Europa 2020.
  • >>