1997 startade Lifeline sin verksamhet i lokalerna på Linnégatan 89 i Stockholm. Från början var bolaget inriktade på management-verksamhet och uthyrning av studio för artister och producenter. Sedan dess har verksamheten utvecklats och från 2009, arbetar Lifeline som exekutiv producent inom  humor-, musik-, teater-, och liveföreställningar i alla dess former på konserthus, festivaler och arenor runt om i Norden.

Je m’appelle Agneta tar plats på scen – Emma Hambergs tokhyllade succéroman blir teater!8.3.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

När Emma Hambergs roman Je m’appelle Agneta utkom 2021 var succén ett faktum. Berättelsen om en kvinna som slår sig fri från vardagens trista bojor och börjar njuta av livet rymmer både längtan och igenkänning. Boken har älskats av läsare och sålts i över 350 000 exemplar. I höst blir den omåttligt populära Je m’appelle Agneta teater! Anna Blomberg och Dag Malmberg möts på scen som Agneta och Einar. Je m’appelle Agneta har premiär 26 september på Rival i Stockholm och spelas under hösten även i Göteborg och Malmö.

Brynolf & Ljung i New York-debut med föreställningen Stalker, producerad av Penn & Teller2.2.2024 10:51:43 CET | Pressmeddelande

De svenska trollkarlarna Peter Brynolf och Jonas Ljung var bland de första någonsin att lyckas lura legendariska Penn & Teller i första säsongen av programmet ”Penn & Teller: Fool Us!”. Nu producerar Penn & Teller Brynolf & Ljungs New York-debut: ”Stalker”. Med regi av succéregissören Edward Af Sillén har "Stalker" premiär den 1 april på New World Stages - ett stenkast från Times Square i New York.

Pernilla Wahlgren återvänder med "Pernilla Wahlgrens Happy Ending" – Den första avskedsturnén.27.9.2023 09:30:00 CEST | Pressmeddelande

Efter två sensationella turnéer och en otrolig publikuppslutning som resulterade i närmare 335 000 sålda biljetter och mer eller mindre utsålt, står det klart att alla goda ting är tre när det kommer till allas vår allsångsledare och realitydrottning Pernilla Wahlgren och hennes oslagbara ensemble. Våren 2023 markerar en efterlängtad återkomst till scenen med nya föreställningen "Pernilla Wahlgrens Happy Ending" – Den första avskedsturnén.

Sven Ingvars adderar datum på höstturnén, släpper ny musik och är klara för Allsång på Skansen20.6.2023 11:17:05 CEST | Pressmeddelande

Sven Ingvars förgyller årets midsommarafton med att släppa en ny sommarljuv singel kallad "En tidig sommarmorgon". Låten är skriven av Thorleif Styffe och Sven-Erik Magnusson (Oscar Magnussons pappa) samt producerad av Christoffer Lundquist. Nu är de också officiellt att Sven Ingvars medverkar i Allsången den 4 juli, vi får höra både nytt och gammalt då de kommer att medverka med flertalet låtar även i Allsångens playsändning. Sven Ingvars laddar för turnépremiär nästa fredag i Orsa, Folkets Park Skeer, men ny är det också klart att de adderas ytterligare ett datum till höstens turné "personligt" så premiären sker 5 oktober på Rival i Stockholm.

Benjamin Ingrosso utökar sin sommarturné! 27.2.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Sedan släppet av sommarturnén i för en månad sedan har redan flera konserter blivit slutsålda och med hårt tryck på sålda biljetter har vi idag glädjen att kunna bekräfta tre nya konserter på Benjamin Ingrossos spelplan. All nödvändig information och länkar finner du på sidan www.alltdetvackra2023.se. Tre nya städer klara: 15 juli Bruket, Wiared 19 augusti Lidköping, Läckö Slott – Släpps torsdag 30 mars 01 september Borås, Åhaga Spelplan: 02-jun Brännbollsyran Umeå 09-jun Neon Trondheim (N) 10-jun Liseberg Göteborg 28-jun Lokverkstan Motala 30-jun Kiruna Festivalen Kiruna 01-jul Summertimefestivalen Skellefteå 02-jul Skule Sommarscen Skule 07-jul Malmö Ocean Festival Malmö 08-jul Latitud Oskarshamn 12-jul Slottsfjell Tönsberg (N) 14-jul Bayside Helsingborg 15-jul Bruket Viared 25-jul Stora Gåsemora Fårö, Gotland 26-jul Stora Gåsemora Fårö, Gotland 28-jul Storsjöyran Östersund 29-jul Hugo Norrköping 01-aug Tylösand Halmstad 02-aug Tylösand Halmstad 03-aug Slottsruinen Borgholm 04-aug Sk
  • >>