1997 startade Lifeline sin verksamhet i lokalerna på Linnégatan 89 i Stockholm. Från början var bolaget inriktade på management-verksamhet och uthyrning av studio för artister och producenter. Sedan dess har verksamheten utvecklats och från 2009, arbetar Lifeline som exekutiv producent inom  humor-, musik-, teater-, och liveföreställningar i alla dess former på konserthus, festivaler och arenor runt om i Norden.

Sven Ingvars fortsätter 65 års festen med landsomfattande turné med nypremiär på utsålt Scalateatern i Karlstad i helgen8.4.2022 09:10:00 CEST | Pressmeddelande

Fira jul med Bo Kaspers Orkester på turné - I denna mörka vintertid25.3.2022 09:35:00 CET | Pressmeddelande

Nytt album. Stråkorkester. Extra allt. Nu satsar vi stort på att göra en alldeles egen, unik julkonsert. Under pandemiåren fanns tid att försöka skriva in sig i den svenska julrepertoaren. ”Får tomten komma upp och hälsa på”, ”Julens stjärna”, ”I denna mörka vintertid”. Julkonserter har ofta sitt eget temperament. Där tid kan ges för tankar vad just dessa veckor på året betyder. Glädjen av att få träffa släkt och vänner. Eller saknaden av dom . Alla de ljus och förhoppningar som tänds för att det ska bli så bra. Och ”att far är hyfsat nykter” som vi sjunger i ”Önska dig en stilla natt”. Det ska bli väldigt kul att åka Skandinavien runt med detta stora musiksällskap. Välkomna. / Bo Kaspers Orkester Turneplan Bo Kaspers Orkester Julkonsert - I denna mörka vintertid 06 nov Norrköping, De Geerhallen kl.17:00 11 nov Umeå, Idunteatern kl.19:30 12 nov Skellefteå, Sara Kulturhus kl.19:30 13 nov Sundsvall, Tonhallen kl.17:00 19 nov Bergen, Grieghallen (N) 20 nov Oslo, Konserthuset (N) 01 dec Gö

Sven Ingvars laddar för 65 års-Jubileumsfest i Karlstad på utsålt Löfbergs Arena x 2 i helgen!17.12.2021 09:25:00 CET | Pressmeddelande