Mälartåg

Mälartåg trafikerar fem regionaltågslinjer i Stockholm-Mälardalen.

•    Örebro-Eskilstuna-Stockholm-Uppsala
•    Norrköping-Nyköping-Stockholm
•    Hallsberg-Katrineholm-Stockholm
•    Linköping-Eskilstuna-Västerås-Uppsala
•    Uppsala-Gävle

Bakom Mälartåg står Mälardalstrafik, som ägs av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro län och Östergötland.

• Mälartåg
  • Mälartåg Kundservice 0771-22 44 40, bolagsadress: Mälardalstrafik, Kollektivtrafikens hus, Centralplan 3
  • 111 20 Stockholm
  • 08-402 76 00

Fler avgångar för Örebroresenärer i Mälartågs nya tidtabell13.11.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I tidtabellen från och med den 10 december för Mälartåg planeras det för fler avgångar på samtliga fem linjer. En ny kvällsavgång på vardagar i riktning från Örebro mot Eskilstuna börjar köras. Biljetter fram till den 8 april 2024 har släppts till försäljning. Den planerade ökningen av trafiken är möjlig genom att många nyutbildade lokförare är klara att börja köra Mälartåg de kommande månaderna.

Fler avgångar i Västmanland i Mälartågs nya tidtabell13.11.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I tidtabellen från och med den 10 december för Mälartåg planeras det för fler avgångar på samtliga fem linjer. På sträckan Eskilstuna-Västerås-Sala blir det tolv nya avgångar på vardagar. Biljetter fram till den 8 april 2024 har släppts till försäljning. Den planerade utökningen av trafiken är möjlig genom att många nyutbildade lokförare är klara att börja köra Mälartåg de kommande månaderna.

Fler avgångar för Stockholmsresenärer i Mälartågs nya tidtabell13.11.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I tidtabellen från och med den 10 december för Mälartåg planeras det för fler avgångar på samtliga fem linjer, däribland flera sträckor till och från Stockholm. Biljetter fram till den 8 april 2024 har släppts till försäljning. Den planerade utökningen av trafiken är möjlig genom att många nyutbildade lokförare är klara att börja köra Mälartåg de kommande månaderna.

Fler avgångar för Nyköpingsresenärer i Mälartågs nya tidtabell13.11.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I tidtabellen från och med den 10 december för Mälartåg planeras det för fler avgångar på samtliga fem linjer. Det blir bland annat fler avgångar i högtrafik på vardagar mellan Nyköping och Stockholm. Biljetter fram till den 8 april 2024 har släppts till försäljning. Den planerade utökningen av trafiken är möjlig genom att många nyutbildade lokförare är klara att börja köra Mälartåg de kommande månaderna.

Fler avgångar för Katrineholmsresenärer i Mälartågs nya tidtabell13.11.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I tidtabellen från och med den 10 december för Mälartåg planeras det för fler avgångar på samtliga fem linjer. Det blir en ny avgång i högtrafik Katrineholm-Stockholm samt fyra nya avgångar Eskilstuna-Katrineholm-Norrköping på vardagar. Biljetter fram till den 8 april 2024 har släppts till försäljning. Den planerade utökningen av trafiken är möjlig genom att många nyutbildade lokförare är klara att börja köra Mälartåg de kommande månaderna.

Fler avgångar för Gävleresenärer i Mälartågs nya tidtabell13.11.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I tidtabellen från och med den 10 december för Mälartåg planeras det för fler avgångar på samtliga fem linjer. På sträckan Gävle-Tierp-(Uppsala) blir det åtta nya avgångar på vardagar. Biljetter fram till den 8 april 2024 har släppts till försäljning. Den planerade utökningen av trafiken är möjlig genom att många nyutbildade lokförare är klara att börja köra Mälartåg de kommande månaderna.

Fler avgångar för Eskilstunaresenärer i Mälartågs nya tidtabell13.11.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I tidtabellen från och med den 10 december för Mälartåg planeras det för fler avgångar på samtliga fem linjer. På vardagar återinförs exempelvis två Region Express-avgångar mellan Eskilstuna och Stockholm, en i vardera riktningen. Biljetter fram till den 8 april 2024 har släppts till försäljning. Den planerade utökningen av trafiken är möjlig genom att många nyutbildade lokförare är klara att börja köra Mälartåg de kommande månaderna.

Fler avgångar i Östergötland i Mälartågs nya tidtabell13.11.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I tidtabellen från och med den 10 december för Mälartåg planeras det för fler avgångar på samtliga fem linjer. För resenärer i Östergötland innebär det framför allt fler avgångar på vardagar. Biljetter fram till den 8 april 2024 har släppts till försäljning. Den planerade utökningen av trafiken är möjlig genom att många nyutbildade lokförare är klara att börja köra Mälartåg de kommande månaderna.

Mälartåg trafikerar fem regionaltågslinjer i Stockholm-Mälardalen.

•    Örebro-Eskilstuna-Stockholm-Uppsala
•    Norrköping-Nyköping-Stockholm