MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som har kunden i fokus. Vårt mål är att bli hela Sveriges favoritapotek för både receptbelagda och receptfria läkemedel till dig själv, din familj och ditt djur. Det uppnår vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett mycket stort utbud produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan och blixtsnabba leveranser direkt dit du är – även sena kvällar och helger. Efter MEDS lansering 2018 har vi vuxit snabbt och är nu runt 230 anställda.

MEDS accelererar expansionen och fyrdubblar lagerytan15.7.2020 12:49:00 CEST | Pressmeddelande

Med mångdubblad omsättning, kraftigt utökat sortiment och dubblerad personalstyrka investerar MEDS nära 50 miljoner i nytt huvudkontor och logistikcenter över ett längre kontrakt. De nya lokalerna är fyra gånger så stora som nuvarande och samlar kontor, farmaceuter, kundtjänst och lager 10 minuter från Stockholm city. I samband med tillträdet vintern 2020 planerar även MEDS att öppna Sveriges första drive-in apotek som komplement till de snabba hemleveranserna.

Telefonapoteket sysselsätter unga och hjälper äldre handla online27.3.2020 11:30:00 CET | Pressmeddelande

MEDS Apotek öppnar tillsammans med bemanningsbolaget Gigstr upp Telefonapoteket, en stödlinje öppen för allmänheten med syfte att hjälpa riskgruppen “70 plus” hantera livsviktiga online-beställningar under Covid-19-pandemin istället för att bege sig ut från hemmet. Initiativet är också ett sätt att sysselsätta unga, och samtidigt bygga en kunskapsbro mellan yngre och äldre.

Sigge Eklund designar en exklusiv kollektion kräkpåsar tillsammans med MEDS Apotek15.11.2019 11:12:00 CET | Pressmeddelande

Nätapoteket MEDS erbjuder allt ifrån receptbelagda läkemedel till hälsosamma snacks, professionella hudvårdsprodukter och numer kräkpåsar. Tillsammans med Sigge Eklund, en av Sveriges mest kända kräkfobiker, släpper MEDS en exklusiv kollektion kräkpåsar i samband med att sjukdomstiderna debuterar i november. Påsarna kommer att finnas till försäljning på MEDS.se för 19 kronor från och med idag.