Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation. Vi arbetar för att ge service till dig som är journalist. Det är viktigt för oss att kunna ge information och föra debatt i media. Vi kan förmedla reflektioner, analyser och företräda föreningens medlemmar i många miljöfrågor. Kontakta oss gärna för intervjuförfrågningar och sakupplysningar!
www.naturskyddsforeningen.se

Sverige sämst i EU på energieffektivisering19.3.2024 08:42:10 CET | Pressmeddelande

Enligt EU-kommissionen måste Sverige minska energianvändningen med nästan 20 procent fram till 2030. Men regeringen har föreslagit ett nytt mycket lägre mål. EU-kommissionen avslår nu regeringens försök till kompromiss, enligt en genomgång som Naturskyddsföreningen har tagit del av. Regeringens förslag innebär att Sverige tillsammans med Slovakien nu har lägst ambitionsnivå i EU vad gäller energieffektivisering.
  • >>

www.naturskyddsforeningen.se