Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag. Verksamheten har 200 medarbetare fördelat på 17 orter och omsätter cirka 400 miljoner.

Meny

Firar 25 framgångsrika år med ständig utveckling1.2.2019 09:16:36 CET | Pressmeddelande

Ömangruppen startades i Växjö den 1 februari 1994 av Anders Öman, då under namnet Öman Klimat Teknik. Företaget startades i en tid som präglades av lågkonjunktur. Ambitionen från början var att utmana och göra skillnad, att göra det som andra gjorde fast bättre. Fokus på långsiktiga relationer, organisk tillväxt och lönsamhet var förutsättningar för att lyckas och företaget tog snabbt fart och blev lönsamt. Efter drygt ett år hade verksamheten ett tiotal anställda och har fortsatt att växa sedan dess. Idag har Ömangruppen 200 anställda fördelat på 17 orter.

Ömangruppen förvärvar ACE gruppen15.1.2018 00:00:00 CET | Nyheter

Ömangruppen är ett ägarlett och värderingstyrt bolag som drivs av förbättring och utveckling både när det gäller ny teknik och sin personal. Vi har ett starkt fokus på hållbarhetsfrågor och målet är att förena lönsamhet, miljöhänsyn och socialt engagemang. Genom förvärvet av ACE gruppen skapas ytterligare förutsättningar för bolagets fortsatta expansion och utveckling inom energi- och miljöteknik i fastigheter samt fastighetsrelaterade servicetjänster till professionella fastighetsägare. Verksamheterna kommer att samlas under Ömangruppen.

Ömangruppen stödjer projekt i Uganda18.12.2017 00:00:00 CET | Nyheter

Även i år har Ömangruppen beslutat att skänka pengar till välgörenhet. I år har vi valt att stödja The Fortress som idag driver ett hem för unga gravida flickor i Kampala, Uganda. Flickorna kommer från mycket utsatta förhållanden och behöver alla hjälp de kan få. Pengarna går i år till ett byggprojekt där The Fortress inom fem år ska kunna bygga ett säkert hem där man ska kunna ta emot många fler utsatta flickor än de kan idag i det hus de nu hyr inne i Kampala. Byggprojektet kommer ske på en tomt som organisationen redan äger och har en total budget om ca 1,5 MSEK.
  • >>